Новини Събития

Над 600 бегачи и колоездачи ще се състезават в 13-тия Байк и рън за Чепън

   
Над 600 бегачи и колоездачи ще се състезават в 13-тия Байк и рън за Чепън

Този уикенд предстои 13-тото издание на “Байк и рън за Чепън” - едно от най-дълголетните и утвърдени състезания за планинско бягане и колоездене у нас. Организатори са магазини “Стената” и Община Драгоман.

Общо над 600 човека са се регистрирали до момента за участие в надпреварата като записванията все още продължават до 26 април включитeлно. 5 лв от всяка стартова такса ще бъдат дарени в полза на инициативата за опазване на вековните дървета у нас на Асоциация на парковете в България.

За първи път в историята на събитието бегачите и колоездачите ще се състезават в два отделни дни като целта е да се избегнат струпванията и да се гарантира безопасността на всички участници. На 27 април (събота) в близост до площада на Община Драгоман на старта ще застанат колоездачите, а на 28 април (неделя) ще стартират бегачите и дуатлонистите.

Трасетата за бягане и колоездене на 12 км, 23 км, 44 км и новата дистанция 66 км са надлежно маркирани с флагчета и маркировъчен спрей с помощта на високопроходимия автомобил SUBARU Crosstrek.

Традиционното състезание за най-малките “Мини Байк и рън за Чепън” ще се проведе в събота, 27 април от 10:30 ч като тази година освен детското бягане и колоездене, разпределено в различни възрастови категории, е въведена и нова дисциплина Вело-турнир: състезателен турнир на мини полигон с препятствия за деца между 8 и 11 години. “Мини Байк и рън за Чепън” се провежда в партньорство с Община Драгоман и сдружение “Велоеволюция”.

Очаква се атмосферните условия да бъдaт благоприятни за бягане и колоездене - слънце и облаци, умерени температури около 20 градуса, според MeteoBlue и Sinoptik.bg.

Организаторите предупреждават велосипедистите да организират собствен транспорт за велосипедите си в откриващия ден на състезанието, 27 април, тъй като ремонтните дейности по ЖП линията налагат трансбортиране с автобус, което прави невъзможно осигуряването на специален вагон за колела - опция, която винаги до момента е била неразделна част от състезанието.