Турагенции

Туроперторите искат да се удължи мярката 60/40 с 6 месеца

  30.09.2020 11:26  
Туроперторите искат да се удължи мярката 60/40 с 6 месеца
  google

Да се удължи действието на мярката 60/40 с поне още 6 месеца. За това настояват от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА ) в писмо до вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова, съобщава "Труд". Според бизнеса мярката е най-работещата към момента и помага за оцеляване на компаниите, чиито оборот от началото на кризата е намалял с над 60 на сто. Сумата, която компаниите получават по схемата за запазване на служителите си в някои случаи е по-голяма от другите предвидени мерки за подпомагане на туистическите фирми – 10-те милиона, които предстои да бъдат дадени като безвъзмезна помощ, както и мярката за подпомагане с до 10 000 лв., обясняват от АБТТА. 

Удължаването на мярката е необходимо, тъй като прогнозите за развитие и възстановяване на сектора в световен мащаб не са оптимистични, категорични са туроператорите. Освен спасяването на самите фирми средствата, получавани от туроператорите всъщност защитават и парите, които очакват обратно парите си за провалени ваканции. 

От АБТТА предлат още в мярката да се предвиди и възможност за изплащане на по-ниски заплати от определените до момента, за да могат работодателите да участват и когато пренасочват работниците си на други позиции с друго заплащане, за да ги запазят. Да се кандидатства за запазване на щатното място в компанията, в случай че включения в помощта служител сам избере да напусне или да излезе в майчинство например, предлагат още от бизнеса. Да се разшири и мярката за служители, които са били част от фирмата до преди една година и работодателят реши да наеме отново, пише в писмото до вицепремиера. Причината, която посочват от организацията е, че заради динамичната обстановка туроператорите не могат да си направят план и точна сметка за развитие на бизнеса им и за това какъв и колко персонал им е необходим. 
От АБТТА предлат още да се кандидатства по мярката 60/40 и за месец, в който няма регистриран нужния спад на продажбите, стига през последните 3 месеца, считани общо, дружеството да изпълнява условията по мярката. Промяната според организацията се предлага заради сезонноста на туристическия бизнес. 



Анкета

Избирате ли туроператор при пътувания?


Резултати