Новини Събития

Европейският потребителски център е с мобилни щандове по Черноморието

   
Европейският потребителски център е с мобилни щандове по Черноморието

Екипът на Европейския потребителски център в България организира поредица еднодневни мобилни приемни за потребители и търговци на открито. Между 19 и 23 юли приемната ще очаква жителите и гостите на Бургас и Созопол с полезна информация за потребителските права при пазаруване от търговци в ЕС. В рамките на кампанията са планирани информационни щандове на пристанището и автогара Юг в Бургас, където посетителите ще могат да се запознаят с правата си при пътуване по суша и море, както и при пазаруване от търговци в ЕС. Ще се възползват от консултация със специалисти с богат опит в потребителската защита. Ще имат възможност да подават на място оплаквания към търговци в други страни в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство. Ще представим полезни акценти в сферата на добрите търговски практики в ЕС и ще запознаем посетителите с правата на потребителя при пазаруване, наемане на кола, резервиране на самолетни билети и ваканция в чужбина.

Трите типични потребителски въпроса, които постъпват при нас от началото на летния сезон:
„Удължиха ваучера ми, който получих за анулиран полет. Мога ли да получа парите си?“
„Имам резервация в чужбина. Мога ли да я анулирам безплатно?“
„Поръчах продукт онлайн, но така и не го получих. Как да постъпя?“
 

Преди време семейство решава да си подари пътуване до о. Крит и резервира полет с отиване и връщане до южната съседка. След време обаче авиокомпанията отменя полета и семейството посочва, че желае заплатената сума за билетите да им бъде възстановена. Получават ваучер в размер на дължимата сума. Свързват се с нас и споделяме случая с колегите в Ирландия. Сумата от над 500 евро е възстановена благополучно. „В част от случаите, за чието успешно извънсъдебно разрешаване също се борим, проблемът не надхвърля 10-15 евро – сгрешена пратка с дрехи или дефектен сешоар например. Ако сме преценили, че потребителят е в правото си по закон, но се колебае как да постъпи и в какви срокове трябва да го направи или среща отказ от страна на търговеца, насреща сме ние – и стойността на претенцията няма никакво значение.“, пояснява Соня Спасова, директор на ЕПЦ България.

ЕПЦ България помага не само на българските потребители

Всеки потребител в страната, независимо откъде е, може да потърси безплатно съдействие от ЕПЦ България при проблем с търговец в друга страна членка - достатъчно е да е бил засегнат като физическо лице и да не е успял да разреши проблема сам.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати