Транспорт

EK призова авиокомпаниите в ЕС да изчистят висящите суми до 1 септември

   
EK призова авиокомпаниите в ЕС да изчистят висящите суми до 1 септември

Европейската комисия и националните потребителски органи във въздушния сектор призоваха авиокомпаниите в ЕС да подобрят начина, по който се справят с анулирането на полети в контекста на пандемията от COVID-19, отбелязват от Европейски потребителски център в България .

Сред най-важните насоки, дадени от Комисията към превозвачите е, да "изчистят" висящите възстановявания на суми за отложени полети до 1 септември 2021.

Причина за това е огромният брой жалби на потребители, като мерките се основават на резултатите от проучване, свързано с обработката на жалби от 16 големи европейски авиокомпании, но мерките трябва да бъдат въведени от всички авиокомпании в Общността.

Към авиопревозвачите е отправен списък с препоръки:

- Търговецът трябва да се увери, че комуникацията е прозрачна: уебсайтовете на авиокомпаниите и известията по имейл до пътниците трябва да информират потребителите за правото им на възстановяване на пари с поне толкова настойчивост, колкото и възможността да получат ваучер или изберат друго пътуване.

- Проактивно да информират пътниците за техните права: Авиокомпаниите трябва да информират пътниците за всичките им законови права, ако полетът е отменен от страна на търговеца.

- Да осигурят лесен избор между ваучери и възстановяване на пари: Подаването на искане за възстановяване на пари не трябва да бъде по-трудно, по-тромаво и по-малко интуитивно, отколкото това пътниците да си поискат ваучер.

- Да подпомагат потребителите, които резервират чрез посредници: Дори за билети, купени чрез посредник, като онлайн туристически агенти или платформи за резервации, авиокомпаниите все още трябва да информират потребителите за техните права, свързани с анулиране на полети. Те трябва да направят процеса на резервация по начин, който позволява на пътниците да поискат възстановяване на разходите директно от авиокомпанията, когато е необходимо.

- Без допълнителни разходи за потребителя: Възстановяването на анулирани от авиокомпаниите полети не трябва да води до допълнителни разходи за транзакции за потребителите, като например възстановяване на такси или такси за платежни услуги.

- Възстановяване на сумите в рамките на 7 дни след отмяна: Повечето авиокомпании, анкетирани от Комисията, не възстановяват сумата на пътниците в рамките на 7-дневния срок, предвиден от законодателството на ЕС, и трябва да гарантират, че това става правило за всички нови резервации и закъсненията от висящите възстановявания бързо ще бъдат наваксани - най-късно до 1 септември. 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати