Анализи Хотели

София има значителен потенциал като туристическа дестинация

   
София има значителен потенциал като туристическа дестинация

Интервю с Анджело Зукала, Генерален мениджър на хотел InterContinental Sofia пред TravelNews

Как COVID-кризата се отрази на хотелите в София през 2020?

- Гостите на градските хотели пътуват предимно по бизнес, а много международни компании преустановиха бизнес пътуванията за служителите си и започнаха да организират срещите си онлайн. Дори и в момента много от тях продължават да работят от вкъщи, но като цяло хората са все по-склонни да пътуват отново и наблюдаваме положителна тенденция към постепенно връщане към нормалния начин на живот.

Каква беше заетостта на хотела преди пандемията?

- Като един от най-новите петзвездни хотели в България и единственият в София – част от международен луксозен бранд, InterContinental Sofia беше предпочитано място както за бизнес пътувания, така и за екскурзии в София и страната. С гордост мога да твърдя, че в най-силните периоди хотелът достигаше пълна заетост и се радвахме както на чуждестранни, така и на местни туристи.  

Каква е ситуацията в момента?

- Разбира се, пандемията се отрази на цялата туристическа индустрия, но с разхлабването на мерките по-рано през годината и напредването с ваксинацията, бизнесът бавно започна да се възстановява. Допълнителните мерки за здраве и безопасност, които въведохме, се забелязват и продължават да се оценяват от гостите. Доверието в пътуванията се завръща и през летните месеци хотелът достигна добра заетост, което ни кара да останем позитивни.

Започнаха ли да се завръщат чуждестранните туристи в София?  

- Да, определено – имаме туристи от съседните страни и останалата част на Европа, особено през летните месеци. Въпреки това, ситуацията в много страни е все още динамична и пътуванията през следващите няколко години ще са предимно на местно и регионално ниво. Гледам позитивно, защото можем да предложим на нашите гости разнообразни услуги и обслужване на световно ниво, включително нов уелнес център с богато разнообразие от премиум процедури, 24/7 фитнес, наскоро реновирано казино в непосредствена близост до хотела, 2 невероятни ресторанта с неустоими гастрономически предложения и гъвкаво работно време, и още един, който ще отвори следващата година.

Една от най-важните бизнес области за градските хотели са събитията. Започнаха ли да се случват?  

- След дългата пауза от присъствени събития, хората са „жадни“ за директен контакт и комуникация – веднага след разхлабването на мерките през пролетта, настъпи рязък скок в запитванията за провеждане на мероприятия. Дори и с 50% капацитет, нашите функционални зали с дневна светлина са предпочитана опция за организиране на корпоративни и лични събития, включително конференции, презентации, тийм билдинги, балове, сватби. Много компании все още следват стриктни протоколи за здраве и безопасност и се спират на хибридните решения за провеждане на срещите си, които имаме удоволствието да предлагаме съвместно с нашите партньори от Конгрес Инженеринг.

Какъв е потенциалът на София като туристическа дестинация?

- С дългата си история и богата култура, София вече се развива като туристическа дестинация, защото разполага с разнообразие от изживявания, които да предложи. Потенциалът за развитие в тази посока е значителен за следващите години.

Какво липсва на София за да се наложи като предпочитана туристическа дестинация, както се случи с градове като Будапеща, Прага и Братислава преди пандемията?

- Присъствието на нови хотели, представители на международни брандове, и високото ниво на обслужване, което предлагат, вече привличат вниманието на чуждестранните туристи. Надграждането на стратегията за устойчиво развитие на туризма в дългосрочен план с положителен ПР към международни медии, фам-трипс, работа с инфлуенсъри, Туристическо бюро и Конгресно бюро, биха допринесли за популяризирането на София и България като дестинации.

Как София може да стане атрактивна локация за провеждане на международни събития?

-Интересът за конгресен туризъм може да се увеличи с финализирането проекта за летището, инвестициите в нови съоръжения и инфраструктури за организиране на събития с голям мащаб, субсидии на местно и регионално ниво за организиране на фестивали и, разбира се, инвестиции в човешки ресурси.   

Интервюто взе Мирослав Иванов

ВИЗИТКА

Анжело Зукала е генерален мениджър на петзвездния хотел InterContinental Sofia. Той притежава почти 25-годишен опит в сферата на услугите и хотелиерския бизнес. Притежава магистърска степен по Бизнес науки и финанси от Groupe Sup de Co La Rochelle, Франция. Изградил е впечатляваща кариера в InterContinental Hotels Group, където прекарва 18 години, преминавайки през няколко мениджърски позиции в различни държави по света. Работил е във Великобритания, Франция, Египет, Малта и Румъния. Зукала е с френско и италианско гражданство. Женен е и е баща на две деца.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати