Заведения

Ресторантите ще залагат на нови технологии заради липсата на персонал

  14.10.2021 11:50  
Ресторантите ще залагат на нови технологии заради липсата на персонал

Ресторантите трябва да започнат да залагат на нови технологии в кухнята заради липсата на персонал. Това обяви Желязко Каракашев, собственик на ресторант „Сезони“ във Варна и управител на ресторант в Шкорпиловци, по време на „Хотелския форум 2021“ в София. Според него все повече техника и роботи се налагат в кухнята с цел облекчаване на работата.  

Георги Томов, дългогодишен мениджър на хотелски и ресторантски комплекс „Хоризонт“ във Варна отбеляза, че се чувства липсата на персонал, който отива в другите сектори. „При всяко затваряне на ресторантите напускат хора и не можем да ги върнем обратно“, каза той. 

Желязко Каракашев е един от тримата специалисти, които разработват бранда „Черноморска кухня“. Той препоръчва на повечето ресторанти да наблягат на българската кухня, защото е добра и трябва да бъде налагана сред чужденците. България може да печели от гастрономията си, коментира той. Според него по морето трябва да се налага като продукт местната Черноморската кухня.  Близо 100 рецепти са събрани в марката Черноморска кухня, която има за цел да представя голямото кулинарно разнообразие в страните от региона. Проектът не може да бъде завършен толкова бързо заради усложнената икономическа обстановка. Широката листа от ястия, които са характерни, е готова, но се работи по изготвянето на съкратена, с която да е разпознаваем бранда. Идеята е да се изберат някои основни гозби, с които да се асоциира Черноморската кухня, обясни той, както е при Средиземноморската кухня. Търсим лесни рецепти, които се готвят с местени продукти, каза Каракашев.  По думите му е важно даден продукт да бъде наложен като местен, защото това е добра реклама за самата страна. Като пример за добра маркетингова стратегия посочи сиренето фета, което се доближава много до нашето българско саламурено сирене. 

Генералният мениджър на хотел „Ястребец“ в Боровец Калоян Спасов препоръча всеки ресторант да си изгради идентичност, за да бъде запомнен от клиентите. Според него най-добрите и търсени ястия не трябва никога да бъдат изключвани от менюто. „Трябва да се следват световните трендове при смяната на вкусовете, но да се запазват и традиционните ястия, които се търсят“, отбеляза той. По този начин се запазват редовните клиенти, които идват заради тях.  

 

Мирослав Иванов 



Анкета

Къде искате да пътувате през 2022 г.?


Резултати