Анализи

Полина Карастоянова: Липсва политическа воля и кураж в туризма

   
Полина Карастоянова: Липсва политическа воля и кураж в туризма

Бизнесът в България показа, че е по-подготвен, има реакции, сетивност и усет към правилните стъпки в сегашната ситуация, каквито управляващите не успяха да демонстрират. Това каза за предаването „Добър ден, България“ на радио „Фокус“ изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова. 

„Вече в средата на октомври водим с вас този разговор, в който с огромно съжаление трябва да отчетем факта, че липсваше политическа воля, политически кураж и политическа култура за това, което всъщност трябваше да се случи. И фактът, че водим този разговор сега при тази картина, при тези измерения и при тази перспектива, която е изключително неблагоприятна, всъщност показва само едно – в много голяма степен бизнесът в България показа, че е по-подготвен, има реакции, има сетивност, има усет към правилните стъпки в ситуацията, каквито управляващите не успяха да демонстрират. Ето един пример от вчера мога да ви дам. В резултат отново на много активно взаимодействие, което ние от НБТ имаме с колегите ни от Конфедерацията на българския туристически бизнес, това са 7-те най-големи организации в туризма, с които си партнираме по модела на работодателските организации, предложихме, за да излезем от този тупик, в който буквално се намираме, предложихме на министъра на здравеопазването, на министъра на туризма и на министър-председателя група от мерки, с които всъщност да направим възможно бизнесите да не бъдат затваряни, а всички публични услуги да се ползват на 100% в случай, че здравният статус на всеки един от нас като клиент, като гражданин, може да бъде доказан през ваксинационен сертификат, документ, че си преболедувал в рамките на последните 6 месеца, PCR тест или бърз антигенен тест“, коментира тя.

Полина Карастоянова подчерта, че това вече се прави в много страни в Европа и работи отлично като механизъм, но уточни, че там правителствата и държавата са поели ангажимент и осигуряват безплатно бързи антигенни тестове, които в рамките на 48 часа имат валидност.

„Само за да покажем как се прави, от вчера колеги от ресторантьорските организации в София са направили необходимата организация и на няколко места пред централни софийски клубове вече са налице пунктове, които след 19 часа с оглед интереса за посещение на заведенията във вечерните часове и през нощта, могат тези клиенти, които имат интерес да ги посетят, да се възползват и да направят такъв бърз антигенен тест буквално на метри от входа на заведението, в което биха искали да посетят. Така че, ето тук бизнесът показва как това става, как работи, как се прави и в същото време ние виждаме една абсолютна пасивност и липса на реакция, организационна неспособност на Министерство на здравеопазването да го осигури по модела на всички централноевропейски градове“, обясни тя.

Полина Карастоянова бе категорична, че Националния борд по туризъм подчертава в позицията си към медиите и към обществото, че хотелиерският бизнес е единственият, към който не са се приложили никакви мерки в подкрепа на инвеститорите, на мениджърите и на тези, които всъщност управляват бизнеса. „Защото той през цялото време де юре се водеше работещ, но де факто работеше на под 50% от капацитета си. В същото време тези огромни тежести, които всъщност се изразяват в данък смет и данък сгради не бяха променени дори и с лев. Това ще бъде първото предложение, с което ще влезем като предложение и като диалог с Народното събрание и с настояването за корекции“, посочи тя.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати