Анализи

Американските туристи отново обръщат поглед към Европа

  31.10.2021 09:22  
Американските туристи отново обръщат поглед към Европа

Все повече американци отново започват да правят големи планове за почивките си.

След като дълго време плановете за пътуване се ограничаваха основно до краткосрочни, запитванията за дългосрочни пътувания през 2022 г. се увеличават, сочат данни от хотели и анализатори в туристическата индустрия, пише Wall Street Journal. Резервациите започват да се връщат все повече към предкризисните нива, казват анализаторите.

Шона Хъфман Оуен, президент и главен изпълнителен директор на Huffman Travel в Чикаго, отчита ръст на дългосрочните резервации през последните седмици. Дори тонът в гласа на клиентите се е променил спрямо времената през пандемията, казва тя: „В гласовете на хората имаше чувство за безпокойство, а сега не чувам това“.

Много пътуващи все още се опитват да използват отпуската си преди края на годината, запазвайки си вътрешни и международни пътувания. Туристическите консултанти обаче казват, че все повече пътуващи през последните седмици се ангажират с пътувания през пролетта и следващото лято.

Туристите биват окуражени от бустерната доза ваксина срещу Covid-19 и новините за ваксинирането на децата, казва Нора Блум, вицепрезидент на Travel Leaders Market Square Travel в Мейпъл Гроув, Минесота. Някои имат и кредитни карти за пътуване, както и ваучери от отменени пътувания, които трябва да бъдат похарчени.

За 2022 г. мнозина вече поглеждат към Европа, където някои правителства възприемат дългосрочни, нискоинтензивни начини да управляват Covid-19, докато се превръща в ендемична болест на части от континента.

Четвърт от северноамериканските хотели на Best Western и една трета от европейските вече задминават резервациите за 2019 г. за следващото лято, твърди президентът и главен изпълнителен директор Дейвид Конг. Много гости все още се чувстват по-комфортно да правят резервациите си, когато наближи пътуването, но компанията казва, че очаква тези проценти да растат през следващите седмици и месеци, особено в дестинации като Европа, където границите се отварят, а ограниченията за пътувания се вдигат.

Това дългосрочно планиране показва нарастващото доверие сред пътуващите, докато в същото време предварителните хотелски резервации (периодът между направата на резервацията и самото настаняване - бел.ред.) започват да се доближават до нивата от 2019 г., казва Кейти Моро, вицепрезидент на партньорствата за данни в ХОРЕКА сектора в Amadeus, туристическа технологична компания. В пика на пандемията – през първото тримесечие на 2021 г., 72% от американските резервации, включително за бизнес и удоволствие, са били направени в рамките на 7 дни преди самото пътуване. Сега този процент е 55%, което е близо до нивото от 49% през 2019 г., казва Моро.

Marriott International вижда ръст на резервираните нощувки за лято 2022 г. в американските си и канадските си хотели през последните седмици, казва говорител на веригата. Към октомври InterContinental Hotels Group отчита почти същото ниво на глобалните резервации за лято 2022 г. като през октомври 2019 г. за следващото лято, казва неин говорите.

Тъй като много пътуващи пререзервират отменени пътувания за 2020 или 2021 г., използвайки ваучери, Блум казва, че наличността за следващата година за някои определени видове пътувания, например Аляска и речни круизи в Европа, бързо свършва.

Според Саманта Колъм, директор на дейността и старши съветник в River Oaks Travel Concierge в Хюстън, някои от най-популярните дестинации за следващата година включват Хърватска, Гърция и Франция.

„Мисля, че Европа е мястото, с което хората все още се чувстват много уверени просто защото е лесно, разбираемо, интересно, но не твърде екзотично“, казва тя.

Авиокомпаниите се готвят за очакваното търсене. United Airlines добавя нови трансатлантически полети до Аман в Йордания, Берген в Норвегия, Азорските острови, Майорка и Канарските острови. Компанията планира да разшири услугата си следващата пролет и до големи европейски градове, включително Берлин и Рим, от някои от основните си центрове в САЩ.

Главният изпълнителен директор на Delta Air Ед Бастиан заяви при представянето на отчета по-рано този месец, че очаква пътуванията към Европа следващата пролет и лято да изглеждат подобно на активното лято, което авиокомпаниите отчетоха на местно ниво в САЩ.

Отвъд Европа туристическите консултанти казват, че хората следят Карибтите и островите Галапагос. Много семейства все още се чувстват най-уверени да пътуват вътре в страната и резервират пътувания до Дисниленд и круизи извън Флорида, казва Блум.

Въпреки скоршния ръст при някои дългосрочни резервации някои туристи все още се придържат към по-скорошни пътувания. Пътуващите резервират местни полети средно 31 дена предварително, сочат данни на приложението за пътуване Hopper. Прозорецът за резервации е подобен на този от есен 2020 г. и е с около 10 дни по-къс от есента на 2019 г.

В краткосрочен план основният фокус е върху пътуванията около празниците. Тъй като наличността на места за настаняване в Мексико и Карибите е намаляла за периода, туристическите агенции съветват клиентите си в САЩ да обърнат внимание на Франция, Германия и други страни в региона през декември.