Транспорт

Раянеър и Луфтханза в сблъсък за правилата на ЕС за летищните слотове

   
Раянеър и Луфтханза в сблъсък за правилата на ЕС за летищните слотове

Две от най-големите авиокомпании в Европа подновиха спора за въздействието върху околната среда на европейските правила за слотовете за излитане. Раянеър обвини германската Луфтханза, че използва опасенията за климата, за да задуши конкуренцията.

Облекчаването на правилото „използвай или губи“ позволи на големите превозвачи да запазят достъпа до летището по време на COVID кризата въпреки рязкото спадане на трафика, което предизвика протести от лоу-кост конкурентите, желаещи да се разширят.

Главният изпълнителен директор на Луфтханза Карстен Шпор посочи миналия месец, че авиокомпанията все още трябва да изпълнява десетки хиляди допълнителни полети през зимата, за да спази правилата на Европейския съюз за използване на слотове на летищата, което води до излишни емисии.

Раянеър, най-големият бюджетен превозвач в Европа, отвърна на твърденията в сряда, заявявайки, че Луфтханза се опитва да попречи на съперниците в спора, продължаващ месеци за така наречените полети-призраци.

„Вместо да изпълнява празни полети, само за да могат да блокират слотовете, Луфтханза трябва да пусне местата в тези полети за продажба на ниски цени, за да възнагради германските и европейските данъкоплатци, които са ги субсидирали с милиарди евро по време на кризата с коронавируса“. Това посочи главният изпълнителен директор на Раянеър Груя Майкъл О’Лиъри в изявление.

Говорител на Луфтханза каза, че германската авиокомпания никога не е говорила за полети-призраци. Шпор посочи пред Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung през декември, че авиокомпанията би орязала още повече полети, ако не бяха мерките на ЕС.

„Това, за което говорим, е хармонизиране на европейските изключения за използване на правата за излитане и кацане в настоящите зимни планове за полети“, коментира говорителят.

Според правилата на летищата на ЕС авиокомпаниите трябва да използват поне 80% от своите слотове за излитане и кацане, за да може да ги запазят през следващата година. ЕС суспендира тези правила в началото на кризата с COVID-19, но започна частично да ги възстановява, разпалвайки отново опасенията относно празните полети в условията на пандемията.

Луфтханза критикува бюджетни превозвачи като ирландската Раянеър в миналото за продажба на места на неоправдано ниски цени, изкуствено засилвайки търсенето и увеличанането на емисиите. Раянеър от своя страна предизвика традиционните превозвачи да бъдат по-конкурентоспособни.

/euractiv.bg



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати