Новини Събития

Туристическият бизнес не иска да участва на изложения в Северна Европа

   
Туристическият бизнес не иска да участва на изложения в Северна Европа

Туристическият бизнес в лицето на туроператори, хотелиери и сдружения не иска да участва на изложения в страните от Северна Европа – Нидерландия, Белгия, Финландия и скандинавските Дания, Швеция и Норвегия. Това обявиха за TravelNews от Министерството на туризма. Поради тази причина ведомството не залага присъствие на тези пазари в годишната програма за национална туристическа реклама и планирането на списъка с международни туристически изложения. „Всяка година министерството планира участието в международни туристически изложения, насочени както към целеви и перспективни за България пазари, така и продуктово специализирани, свързани с потенциалните възможности на страната ни за развитие на даден вид туризъм“, обясниха експертите. 

При изготвяне на годишната програма за национална туристическа реклама и планирането на списъка с международни изложения се вземат под внимание няколко фактора. На първо място наличие на интерес от страна на български туристически фирми, асоциации, сдружения и общински администрации. Следва необходимостта от налагане на България на традиционни, целеви, перспективнии приоритетни пазари. И на трето - приложеният списък с участияна международни туристически изложения, който е изготвен на база досегашни събития и заявено потвърждение от страна на организаторите, че към момента тези изложения са планирани през 2022 г. 

През тази седмица туристическият бранш реагира остро, че България не участва с щанд на изложението „Salon des Vacance“ в Брюксел, Белгия. Това е първото голямо събитие в европейската столица след обявяването на пандемията от март 2020 г. и привлича около 100 000 посетители за четири дни. Същевременно турският туроператор и авиокомапния „Corendon“ рекламираха България на своя щанд и предлагаха почивки за страната ни. „Ако страната ни иска да има повече туристи от това кътче на Европа, задължително е да има самостоятелно присъствие. Имаме какво да покажем“, коментира бившият зам.-министър на земеделието от служебните правителства Георги Събев. 

Белгия е сред най-важните пазари за българския туризъм. През 2021 г. са дошли над 48 000 белгийски туристи у нас, което е ръст от 149% спрямо предходната година, показва справката на Министерството на туризма. Страната е на 18-то място в топ 20 на чуждите туристи. Преди пандемията са пристигнали над 122 000 белгийци и се нареждат на 11-то място по важност пазари за българския туризъм.  

Георги Събев обяви, че държавите, които искат да привличат белгийските туристи, са на изложението физически. Това са Гърция, Хърватия, Румъния, Словения, Испания, Тунис, Тайланд и др. „Бранд се изгражда и поддържа с присъствие и напомняне“, обясни той.  

Мирослав Иванов 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати