Анализи Новини

Министърът на туризма възлага директно на германската камара да прави реклама на България

   
Министърът на туризма възлага директно на германската камара да прави реклама на България
Главният управител на Германо-българската индустриално-търговска камара Митко Василев (в средата) и Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, ще рекламират България на германския пазар

Министърът на туризма Христо Проданов (БСП) обяви обществена поръчка на пряко договаряне с Германо-българската индустриално-търговска камара. Тя трябва да прави реклама на България в Германия за 146 000 лв. без ДДС, установи проверка на TravelNews в регистъра на търговете. За тази стойност камарата трябва да подготви и разпространи 4 прессъобщения в германски медии и да разпространи 2 доклада сред туристическия бранш в Германия. Поръчката е обявена на 29 април 2022 г., точно преди майските празници със срок за предоставяне на оферта до 11 май. Тя е за провеждане на рекламна кампания за утвърждаване на страната ни като предпочитана туристическа дестинация за германски туристи и продължаване на кампанията по информиране на живеещите на територията на Германия потенциални туристи за възможността за здравна почивка в България вследствие на прекаран COVID-19. Срокът за изпълнение е до 3 месеца.

Процедурата е на оснавание чл. 191 ал. 1, т.2 от Закона за обществените поръчки, който гласи, че „възлагането на обществената поръчка на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт, както и когато естеството на доставката или услугата е ограничено до точно определен изпълнител по причини, които не се дължат на възложителя“. Не е ясно точно какви изключителни права и интелектуална собственост притежава Германо-българската индустриално-търговска камара, за да прави реклама на страната ни. Юристи обясниха пред TravelNews, че обществената поръчка е спорна и атакуема пред административния съд. Според тях се заобикаля ЗОП, защото дейността може да бъде изпълнявана още от рекламни и пиар агенции и не може да се говори за ексклузивитет. От Германо-българската индустриално-търговска камара обещаха да изпратят коментар и своята позиция. Нейн главен управител е Митко Василев.

Министърът на туризма Христо Проданов коментира, че възлагат директно на камарата, защото е създадена с актове на германската и българската държава. "Няма заобикаляне на ЗОП, а по този начин ще направим бърза реклама на туризма ни в Германия за летния сезон", подчерта той. В противен случай трябва да се проведе дълга процедура, която ще отнеме месеци.  

Германо-българската индустриално-търговска камара трябва да разпространи едно прессъобщение в най-малко шест германски медии и да бъде отбелязано като топ новина за минимум един ден в Presseportal, пише в заданието на обществената поръчка. Съдържанието да бъде свързано с интервю с министъра на туризма за зона без КОВИД, свободен живот, текущи полети до Бургас, Варна и София. Второто прессъобщение трябва да бъде до минимум шест медии и да описва новите атракции по Черноморието за семейства и млади пътешественици, екстремни спортове, активен туризъм за млади хора. Третото прессъобщение да бъде за семейната почивка в България – специалната алтернатива. Четвъртото прессъобщение да представя виното и СПА пътуванията в България. Във всички статии трябва да бъде включена информация, че от 2019 г. България е добавена в списъка от държави на Германската национална асоциация на здравноосигурителните каси, в които се признава предоставянето на медицински амбулаторни усулги.

В допълнение камарата трябва да осъществи комуникация с туристическия бранш в Германия и да разпространи два доклада в бюлетините на водеща медийна платформа за лица, вземащи решения в областта на туризма. Докладът трябва да съдържа две теми с интервю с министъра на туризма и за новите атракции в България. Докладите трябва да се появят в бюлетина поне 10 пъти за 30 дни.

Интересен момент е, че член на Управителния съвет на Германо-българската индустриално-търговска камара, е Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (BUBSPA), която беше близка до бившия министър на туризма от ГЕРБ Николина Ангелкова. Организацията отдавна се опитва да привлече германските туристи у нас с плащане по немските здравни каси, но засега няма успех. Хотелиерите от Велинград, Сандански, Хисаря и други курорти обаче казват, че цените на услугите по касите, са много ниски. Освен това в балнео и СПА курортите няма подготвени кадри с немски език.

Всъщност сдружението BUBSPA не представлява целия балнео и СПА бранш. В него членуват само представители на 28 хотела и СПА центрове. Това са предимно хотелиери, които са наследници на бившите мутри от 90-те години и бизнесмени с политически обвързаности. В организацията членуват хотелите на групата на бившата групировка ТИМ. Тя е представена от Елена Косева, която е зам.-председател и изпълнителен директор на "Св. Св. Константин и Елена холдинг" АД. В сдружението са още хотелите на "Галакси инвестмънт груп"', което се свързва с основателите на "Винпром Пещера" Антон Щерев и Атанас Петров. Групата е представена от Живко Иванов, който е зам.-председател. В BUBSPA са членове и хотелите на Васил Златев, бащата на бившия шеф на "Лукойл" у нас Валентин Златев. Стотици хотели от СПА курортите в България не членуват в BUBSPA.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати