Събития Турагенции

Искат културният туризъм да се развива в партньорство с туроператорите

   
Искат културният туризъм да се развива в партньорство с туроператорите

Културният туризъм трябва да се развива в партньорство с туроператорите и курортните комплекси, каза днес директорът на Театрално-музикалния продуцентски център (ТМПЦ) във Варна Даниела Димова по време на дискусията „БГ ТУРИЗЪМ - ЛЯТО 2022“, пише БТА.

Високият ни сезон традиционно е успешен, тъй като центърът предлага разнообразна програма, посочи Димова. Според нея представленията през летните месеци се гледат от между 30 и 40 хиляди зрители. Димова посочи, че центърът вече изгражда партньорство с туроператорски фирми и комплексите за организирани групови посещения. Като добър пример, тя даде отношенията с курорта „Св. св. Константин и Елена“, с който са разработени общи пакети от услуги за гостите.

Според Димова това е пътят да се привличат повече туристи, тъй като много от гостите биха искали да посещават културни събития. Хубаво би било обаче, ако година по-рано културната програма се появява в уеб сайтовете на партньорите, допълни Димова. И уточни, че през септември ТМПЦ започва да подготвя лятото на 2023 година.За по-слабия сезон е редно да отправяме послания, че Варна има минерални води и сериозни възможности за спа туризъм, допълни Димова.

По думите ѝ е хубаво, че страната ни вече има отношения с немските здравни каси, но туристите, които ще ни посещават, е редно да имат пълна информация на какви културни събития могат да се радват, докато гостуват в града.Важно е да подсказваме на хората, които идват през лятото какво може да посетят извън плажа и ресторанта, бе позицията на председателя на парламентарната комисия по туризъм Илин Димитров.

Той уточни, че би било хубаво, ако регионите имат общ продукт, който заедно да предлагат на гостите. Туристическите камари по места трябва да са активни, но за целта трябва да имат и бюджети, за да развиват дейност, допълни Димитров. Позицията на Димитров за общ бранд по региони бе подкрепена от генералния директор на БТА Кирил Вълчев, според когото не е лошо да се мисли по същия начин на ниво Черноморие и дори на национално ниво, като посланието бъде, че в нашата страна може да се ходи през деня на плаж, а вечер - на културни събития и различни спектакли.Че културата и фестивалите могат да привличат туристи и трябва да бъдат активно рекламирани, бе позицията и на директора на „Виа Фест – Международен театрален фестивал“ Николай Йорданов.

Той припомни, че фестивалът предлага освен традиционни, интердисциплинарни и улични форми, които са изключително привлекателни за зрителите. Според него, ако има добра реклама, за големите имена и спектакли, могат да идват специално гости от съседни, а и от по-далечни държави.



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати