Новини Турагенции

АБТТА определи липсата на предвидимост като голям проблем

   
АБТТА определи липсата на предвидимост като голям проблем

Липсата на предвидимост, непрекъснато повишаващите се цени и недостиг на човешки ресурси в туризма са основните предизвикателства пред туроператорите в началото на летния сезон. Това стана известно на дискусия в Банско. 
В началото на летния сезон пред туроператорите стоят няколко предизвикателства, каза пред журналисти председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Димитрина Горанова. 
„Все още ние не можем да работим с предвидимост, което е много трудно, защото не можем да планираме обемите си. Откакто мерките се вдигнаха и хората пътуват по-свободно, изведнъж се получи бум на запитвания, с които ние трябва да се справим и да адаптираме ресурсите си спрямо тях много бързо“, каза Горанова. Това създава някои трудности както при туроператорите, така и при всички участници в туристическото предлагане, допълни тя.
Друго предизвикателство, което посочи председателят на АБТТА, е инфлацията и повишаващите се цени. „В нашия бизнес пакетите и цените се планират минимум половин година напред, в момента това е почти невъзможно, защото непрекъснато има актуализация на цените“, каза още Димитрина Горанова. По думите ѝ недостигът на човешки ресурс в туризма е също проблем, който не подлежи на решаване в краткосрочен план. 
Коментарът Димитрина Горанова направи по време на двадесет и първата среща на АБТТА, която се провежда в Банско под мотото „Четири сезона туризъм на преживяванията – Банско“. Председателят на асоциацията посочи, че неслучайно са приели поканата на планинския град да е домакин на годишната среща, тъй като идеята, за която АБТТА говори, е развиване на устойчив туризъм за всички сезони и всички видове туризъм. „Банско има невероятни предпоставки тези видове туризъм да бъдат развити. Трябва малко да се промени стратегията, градът е вече много добре познат не само в България, но и по света като една добра ски дестинация“, каза тя и допълни, че Банско има уникални дадености, с които да привлича туристи, освен със ски туризма. 
Акцент на днешната дискусия бе добавената стойност на дейността на туроператорите и туристическите агенти. На срещата бяха представени финансовите инструменти за подкрепа на туристическия сектор, както и аналитична информация за състоянието и тенденциите на българския входящ, вътрешен и изходящ туризъм. В нея участваха и генералният мениджър на Lufthansa Group за България, Румъния и Молдова Златко Златич, генералният мениджър на Amadeus за Турция и Северна, Централна и Южна Европа Ерик Уилямс, както и директорът на дирекция „Връзки с обществеността“ на Летище София Росен Бъчваров, които представиха предизвикателствата, тенденциите и перспективите пред авиоиндустрията. 
Годишната среща на АБТТА откриха председателят на асоциацията Димитрина Горанова, зам. министърът на туризма Ирена Георгиева, кметът на Банско Иван Кадев и председателят на Съюза на туристическия бизнес в Банско Малин Бистрин.



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати