Новини Транспорт

Българска авиокомпания иска да прави чартъри в САЩ

   
Българска авиокомпания иска да прави чартъри в САЩ
Fly2sky иска да оперира в САЩ
  Летище Пловдив

Българската авиокомпания Fly2Sky кандидатства за разрешително за осъществяване на вътрешни чартърни и карго полети в САЩ. Това съобщи специализираният швейцарски авиосайт ch-aviation.com. Документи са подадени за чуждестранен въздушен превозвач на САЩ (FACP) към Федералната авиационна администрация към Департамента по транспорт. От Fly2Sky потвърдиха информацията. “В начален етап сме на процедурата, като искаме да си осигурим пазар в САЩ за нашите самолети и екипаж през зимния сезон”, обяви пред TravelNews Анелия Маринова, оперативен мениджър на авиокомпанията. Самолетите ще бъдат отдавани под наем на други превозвачи в Америка. Маринова уточни, че не предвиждат да правят чартъри от България до САЩ, защото не разполагат с големи машини за презокеански полети. “На този етап не можем да си позволим толкова голяма инвестиция”, каза тя.

Съгласно споразумението за открито небе между ЕС и САЩ, превозвачите не трябва да искат разрешение за конкретни маршрути, а само за осъществяване на дейност. Fly2Sky управлява три A320-200 и два A321-200. Авиокомпанията се фокусира върху пазара с отдаването на своите самолети на лизинг, търговия и управление, обясни Анелия Маринова. В момента дава на мокър лизинг един A320 и един A321 на Aegean Airlines, един A320 на Norwegian Air Sweden AOC и един A321 на Norwegian Air Shuttle AOC. Третият А320 е на ремонт на Летище Пловдив.

Преди пандемията Fly2Sky осъществяваше чартърни полети на големите европейски туроператори до България, като наследи бизнеса на фалиралата след отнетия й лиценз - „Air VIA”. По време на пандемията работеше и с българските туроператори, които организираха чартъри основно до Египет, Тунис и Турция.

Авиокомпанията е собственост на “Флай2скай” ООД, а управител е гръцкият бизнесмен Матеос Гобена. Нейният оборот достига 26.7 млн. лв. през 2019 г., преди пандемията, когато за нея са работили 118 служители. Матеос Гобена държи 51% в дружеството чрез компанията си “АЛГ Аеро България” ЕООД. Останалите дялове са на фирмата “Аеровиста” ЕООД, която е собственост на дубайския бизнесмен от грузински произход Джумбер Якобадзе, показва справка в Търговския регистър. Той е съдружник в авиокомпанията Aerovista заедно с дубайския бизнесмен от руски произход Апанди Лахиялов. Дружеството е доставчик на услуги за лизинг, търговия и управление на самолети със седалище в Дубай.

Друга българска авиокомпания - GullivAir вече получи разрешения от американските и българските власти да осъществява редовни полети между България и САЩ. Тя предвиждаше да пусне директна линия от София до Ню Йорк и Чикаго още през това лято, но не успя да ги стартира. Авиокомпанията притежава три самолета А330-200, които могат да правят презокеански полети. 

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати