Анализи Събития

Защо компании за луксозни стоки в Европа разчитат най-много на туристите

  25.07.2022 16:41  
Защо компании за луксозни стоки в Европа разчитат най-много на туристите

Заможните туристи в Европа се очаква да бъдат в основата на по-добрите продажби, които анализатори прогнозират, че гигантите в модната индустрия Ел Ве Ем Аш (LVMH), "Керинг" (Kering) и "Ермес" (Hermes) ще обявят за второто тримесечие на годината, информира Ройтерс. На туристите, харчещи пари за луксозни стоки, се разчита да помогнат на водещите френски и италиански модни къщи да компенсират негативния ефект върху бизнеса си от ограничителните мерки, които китайските власти налагат срещу разпространението на КОВИД-19.

Американски туристи в Европа харчат като за последно

Най-големият в света конгломерат за луксозни стоки Ел Ве Ем Аш е собственик на редица популярни брандове, сред които "Луи Вюитон", "Кристиан Диор", "Живанши" и "Фенди", припомня "Бизнес инсайдър". Изданието уточнява, че корпорацията "Керинг" притежава някои от най-известните марки в модната индустрия като "Гучи" и "Ив Сен Лоран". Френските и италианските компании за луксозни стоки се радват на силен "постпандемичен интерес" от страна на потребителите, които се надпреварват да харчат спестяванията си, натрупани по време на КОВИД-19 ограниченията, пише Ройтерс.

Отслабването на еврото спрямо долара вероятно също ще допринесе за повишаване на приходите на модните гиганти от продажбата на стоки, които се произвеждат в Европа. "Американците, които пристигат в Европа, харчат така сякаш няма да има утре", коментира Марио Ортели, управляващ партньор на консултантската компания "Ортели енд Ко" (Ortelli & Co).

Ортели прогнозира, че потребителите от САЩ ще вдигнат продажбите на луксозни стоки на Стария континент. Ограниченията срещу разпространението на КОВИД-19 в Китай обаче все още могат да помрачат резултатите на компаниите в сектора. В азиатската страна продажбите на луксозни стоки са намалели с 40 процента през второто тримесечие на тази година, по оценка на британската банка "Барклис" (Barclays). Опасенията за състоянието на този сегмент от китайския пазар се засилиха, след като компаниите за луксозни стоки "Бърбъри" (Burberry) и "Ришмон" (Richemont) обявиха спад в продажбите си в Китай с над 30 процента за втората четвърт на годината. При "Бърбъри" намалението е с 35 на сто, а при производителя на бижута и луксозни часовници "Ришмон" - с 37 процента, писа в. "Файненшъл таймс".

Ройтерс отбелязва, че отчетите на двете фирми са публикувани на 15 юли - същия ден, в който Китай обяви, че брутният вътрешен продукт (БВП) на страната е намалял с повече от очакваното през второто тримесечие на 2022 г.

Икономически спад в Китай през второто тримесечие на годината

Икономиката на Китай се е свила рязко през втората четвърт на тази година на фона на ограниченията, които китайските власти налагат срещу разпространението на КОВИД-19, показват официалните данни на Пекин. Китайският БВП е намалял с 2,6 процента през април-юни в сравнение с предходните три месеца на 2022 г. Очакванията на анализаторите бяха за по-лек спад - с 1,5 на сто. На годишна база китайският БВП нараства с 0,4 процента през второто тримесечие на 2022 г., което е сериозно забавяне в сравнение с 4,8 процента растеж през първите три месеца на годината.

Китайските власти наложиха частичен локдаун в основни икономически центрове на страната тази пролет, за да ограничат пандемията от КОВИД-19. Голяма част от тях бяха отменени в края на май и данните за юни показват признаци на подобряване на икономическата активност. Анализаторите обаче не очакват бързо възстановяване на икономиката.

Какво следва?

Забавянето на икономическия растеж в Китай не е добра новина за европейските гиганти в модната индустрия, защото страната е вторият по големина пазар на луксозни стоки в света след САЩ. Там обаче, както и в Западна Европа, конгломератите за луксозни стоки се представят много по-добре. Анализаторите на банка Ю Би Ес (UBS) очакват Ел Ве Ем Аш да обяви нарастване на печалбата си със 17 процента през второто тримесечие на тази година, "Керинг" - с 12 на сто, а "Ермес" - с 16 процента. Тези прогнозни данни показват, че не са малко хората в САЩ и Европа, които могат да си позволят "малките" удоволствия в живота.