Анализи Новини Хотели

Гостите на хотели в САЩ се завърнаха, но част от служителите ги няма

   
Гостите на хотели в САЩ се завърнаха, но част от служителите ги няма

Хотелите в САЩ, които остават под влиянието на натрупаното търсене на пътувания с развлекателна цел, не успяват да намерят достатъчно служители, за да могат обектите да работят безпроблемно, пише Wall Street Journal. Стотици хиляди служители в хотели напуснаха индустрията от началото на пандемията. Към юни в сектора на настаняванията са били заети около 1,7 млн. души в цялата страна, което е спад с около 16% спрямо юни 2019 г., сочат данни на американското Бюро за трудова статистика.

„Къде отидоха всички?“, пита Сюзън Бъкли, вицепрезидент за храните и напитките в бутиковия бранд Ace Hotel Group. „Служителите в сектора на настаняванията изчезнаха“, допълва тя. Ръководителите на хотели повишават заплатите и увеличават придобивките, но според мнозина тези действия не са достатъчни, за да привлекат хора или да ги накарат да останат. Някои обекти намаляват услугите или се обръщат към технологиите, за да смекчат недостига на работна ръка.

След като се сринаха в началото на пандемията, пътуванията с развлекателна цел силно се възстановяват, а бизнес пътуванията също показват признаци на възстановяване. Търсенето тласка цените нагоре, като средната цена на стая на ден в четирите седмици до 16 юли е достигнала 156 долара, или ръст със 17% спрямо същия период на 2019 г., сочат данни на компанията за анализи STR.

В същото време заетостта на стаите е с 4,5 процентни пункта под нивото преди три години, показват данните на компанията. Анализаторът от Truist Securities Патрик Сколс коментира, че някои хотели с пълен набор от услуги продават по-малко стаи, отколкото биха могли въз основа на търсенето, отчасти защото нямат достатъчно камериерки, които да ги чистят.

Допитване от май на Американската асоциация на хотелите и местата за настаняване (AHLA) е установило, че 97% от анкетираните отчитат недостиг на служители, а над половината определят почистването на стаите като най-критичното предизвикателство. За да набират служители повечето хотели повишават заплатите и предлагат по-гъвкаво работно време, а някои увеличават придобивките, показва допитването на AHLA.

Ace Hotel, който управлява осем хотела в цял свят, включително пет в САЩ, е повишил заплащането с 5 долара на час или повече - в зависимост от позицията - и предлага бонуси за привличане на още служители, отбелязва Бъкли.

Предизвикателствата с наемането на нови хора отлагат откриването на ресторанти в нови обекти, до голяма степен, защото новонаетите лица нямат опит и се изисква по-продължително обучение, добавя тя.

Конкуренцията за служители е ожесточена. Ресторант може да изгуби половината от служителите си, ако хотел надолу по улицата започне да плаща с 1 долар повече на час, казва Бъкли. Служители на Ace са получили за задача да дебнат потенциални кандидати за работа, включително чрез раздаването на специални карти за наемане на работа на сервитьори, които са ги впечатлили, когато са се хранили навън.

Броят на служителите, напускащи индустрията с места за настаняване и сервиране на храна, достигна исторически връх през ноември миналата година, сочат данни от официалната статистика. Първоначални цифри за май, най-скорошните налични, показват, че над 760 хил. души са напуснали индустрията, което е повишение с 10% спрямо май 2019 г.

Въпреки че цените на стаите нарастват, недостигът на служители кара много хотели да намаляват удобствата, включително ежедневното почистване, обслужването на стаите и работното време на ресторанта. Туристите изглежда забелязват това. Цялостното задоволство на гостите на хотелите е намаляло с осем пункта през миналата година, показва най-новият индекс J.D. Power на задоволството на гостите на хотели в Северна Америка.

Някои оператори на хотели се насочват към технологиите за помощ. Marriott International подобри мобилното си приложение, което гостите могат да използват, за да се чекират и да получат достъп до стаите си, както и да пишат до рецепцията и да искат допълнителни одеяла или възглавници, например, съобщи говорителка на веригата.

Hilton Worldwide Holdings създава партньорство в някои хотели с платформата DailyPay, която позволява на служители да следят и получават достъп до заработените си пари ежедневно, вместо да чакат традиционния ден за заплата. Компанията наблюдава по-слабо текучество сред служителите, които са се записали в програмата, съобщава Кристин Магинис, старши вицепрезидент на отдела за човешки ресурси, анализи и иновации.

Някои хотели, управлявани от Davidson Hospitality Group, използват роботи, за да намалят работата на хората, съобщава говорител. В хотел Hilton Resort & Spa в Карлсбад, щата Калифорния, робот на име Алфред пее и танцува, след като достави консумативи в стаите на гостите. Роботът е хит сред децата и помага за повишаването на приходите от магазина за подаръци, като в същото време намалява необходимостта от хора, които да вършат работата му, съобщава говорителка.

Роботите се използват основна за чистене с прахосмукачка. В Hyatt Regency Boston Cambridge два робота на SoftBank Robotics обикалят балните зали и коридорите със стаи за гости, като сканират QR кодове, инсталирани в цялата сграда. Робот, който не се нуждае от включване или изключване, докато се движи и отговаря на искания на гостите, може да изчисти с прахосмукачка един етаж за 45 минути спрямо 1,30 часа за камериерките, казва говорителката на Davidson Hospitality.

Въпреки тези усилия предизвикателствата с работната ръка пред хотелиерската индустрия остават значителни, отбелязва Грегъри Милър, анализатор на хотелите в Truist Securities. Натискът едва ли ще се смекчи, освен ако нарастване на безработицата не върне служители към работни места, които сега те избягват, допълва той. Смекчаването на имиграционните политики също може да помогне за запълване на отворени работни места, особено за камериерки с по-ниско заплащане, счита Милър.

В същото време камериерките и готвачите, които вече бяха изправени пред тежки условия на труд в хотелите, сега трябва да се справят с двойна работа заради недостига на служители, казва Д. Тейлър, президент на профсъюза Unite Here, представляващ служителите в хотели в САЩ и Канада.

Чан Чън, портиер в два хотела с казина в Атлантик Сити, щата Ню Джърси, е в индустрията от 2015 г. и казва, че напоследък работи повече, включително изпълнява задължения извън трудовата му характеристика. Освен че изпитват недостиг на служители, мениджърите не обучават новите хора достатъчно добре, казва Чън.

„Надявам се да обучават повече хора по-професионално. Не е често спрямо хората, които наистина знаят какво правят и работят усилено“, допълва той.



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати