Новини Хотели

Хотелските вериги в Европа не разчитат много на туристическите агенции

  27.08.2022 11:02  
Хотелските вериги в Европа не разчитат много на туристическите агенции

Хотелските вериги в Европа продават 24% от своите стаи чрез онлайн туристически агенции, става ясно от проучване на Европейската комисия (ЕК), посветено на хотелското настаняване в общността. То е второто подобно след проучване на пазара през 2016 година.

Данните не са много различни, разказват от ЕК. Според проучването независимите хотели разчитат основно на директни продажби (48%), а онлайн агенции продават към 44% от стаите им. Тези хотели отчитат, че използването на агенции като цяло увеличава броя на резервациите им.

За хотелските вериги туристическите агенции по-скоро "изяждат" от директните продажби, сочи още изследването.

72% от независимите хотели в Европа използват повече от една онлайн агенция за продажба на нощувки. Най-популярни са услугите на Booking.com, Expedia, HRS и Airbnb.

Според проучването комисионните, които плащат хотелите на туристическите агенции варират. При хотелските вериги е трудно да бъде направено сравнение, защото има различни методи, но средно тя се движи между 10 и 20% за целия хотелски бизнес.

41% от независимите хотели и всички хотелски вериги, участвали в проучването, използват търсачки, за да се рекламират. Използваните канали са основно TripAdvisor и Trivago, но напоследък все по-често се използва и каналът на Google - Hotel Ads.

За над 50% от независимите хотели цената на стаята зависи от канала на продажбата, сочи още проучването. 31% от тях предлагат по-ниски цени за настаняване на собствените си страници, отколкото чрез агенции. Хотелските вериги поддържат едни и същи цени и на сайтовете си, и за предлаганите чрез агенции стаи.

Много вериги хотели предлагат и отстъпки за лоялни клиенти (в рамките на 5-10%). Обикновено програмите за лоялни клиенти и съответно намаленията в цените не се предлагат от туристическите агенции, които продават настаняване в тези вериги. Според данните от 2017 година насам отстъпките за лоялни клиенти привличат все по-голям интерес. Агенциите също предлагат собствени подобни схеми.

Проучването за хотелското настаняване е извършено през 2021 година и в него участват места за настаняване в шест държави от ЕС - Австрия, Белгия, Испания, Кипър, Полша и Швеция. Целта му е мониторинг на сектора, който да установи дали има разлики в практиките между отделните членове на общността.

В Брюксел ще използват доклада, за да анализират тези практики са в съзвучие с европейското законодателство. Влизането в сила на законодателния акт за цифровите пазари в ЕС, може да има влияние и върху предлагането на хотелско настаняване онлайн.

През последните години ЕК внимателно следи пазара на хотелско настаняване за нарушения на правилата за конкуренция. Правилата не позволяват различни условия за настаняване, предлагани от различните канали на продажба.