Анализи Новини

Работната група за обединението на туризма заседава на 7 септември

   
Работната група за обединението на туризма заседава на 7 септември

Единната браншова организация ще обедини интересите на туристическия бизнес. Към момента има над 200 организации в туризма. Предстоят широко обществено обсъждане, сформиране на работна група и самият бизнес ще излезе с решение как да бъде организирано. Това обяви в БНР тази сутрин министърът на туризма Илин Димитров. Над 60 организации са се записали за участие в работната група, която стартира работа на 7 септември, допълни той.
Категорично всички хотелиери ще получат средствата си, ще се борим всяка една стотинка да бъде платена, но след стриктни проверки, тъй като това са публични средства, подчерта министърът. Над 900 жалби са подадени по хуманитарните програмите за подпомагане на хотелиерите за настаняване на украинските бежанци. 
”Министерство на туризма ще направи всичко възможно да изплати дължимите безспорни средства след извършване на проверка. Миналата седмица бяха изплатени 5 млн. лева, сега предстоят плащания на средства за настаняване за месеците юни и юли. Никой няма да бъде ощетен“, обяви министър Димитров.
Според него основният фокус на министерството е активна работа по удължаване на летния сезон, за да посрещнем повече туристи през септември. В България вече може да се ползват ваучери за почивка, около 300 млн. лева се очакват да бъдат приходите за туризма от използването им.
На повечето пазари се отчита ръст на посещенията, по-трудно се възстановява германският пазар. За по-бавното възстановяване на туризма отчитаме следствията от ковид пандемията, фалшивите новини около войната в Украйна:
„На няколко пъти бяха объркани картите на Европа. България беше сложена на мястото на Румъния. Какви ли не фалшиви новини се тиражираха. Плуващи мини, снаряди, бомби, ракети. Всички се упражняват на гърба на българския туризъм. Каним европейски журналисти и блогъри да посетят България, за да се убедят колко спокойна и сигурна дестинация сме“, обясни Илин Димитров.
Българският туризъм предлага широка палитра от услуги. Бюджетът за рекламата им трябва да бъде 100 млн. лева, за да развием Бранд България. Сега Министерството на туризма разполага с най-ниския бюджет сред министерствата - 18 млн. лева, което е 0,02% от БВП, а бизнесът осигурява директно между 5 и 7% от брутния вътрешен продукт, а индиректно дори е повече.
За по-бързото категоризиране на туристическите обекти ударно работят няколко екипа на министерството. Целта е от 980 заявления в Министерство на туризма до края на мандата бройката да падне под сто. До края на лятото ще бъдат категоризирани всички обекти по Черноморието, допълни министър Димитров.


Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати