Новини Събития

Хотелиерите от Слънчев бряг се оплакаха за забавяния в програмата за бежанците

   
Хотелиерите от Слънчев бряг се оплакаха за забавяния в програмата за бежанците

В Министерството на туризма се проведе среща с представители на хотелиерите в Слънчев бряг във връзка с проблеми по отчетността на средствата по програмата в помощ на бежанците.
Екип на министерството на туризма, воден от министър Илин Димитров и заместник-министър Ирена Георгиева, проведоха спешна среща с представители на хотелиерите от к.к. Слънчев бряг, за да ги запознаят в детайли с проблемите по отчетността на програмата. Елена Андонова и Силвана Павлова поставиха въпроса със забавянето на средствата за хотелиерите, както и с разминаванията между помощите, които мнозина собственици на места за настаняване са очаквали, спрямо по-малката сума, която са получили.

„Когато има проблем, е добре той да бъде поставен на масата, да бъде посочен отчетливо, ясно и открито и след това да се очертаят конкретните стъпки за бързото му разрешаване,“ подчерта министърът на туризма д-р Илин Димитров пред представителите на хотелиерския бизнес. Той ги увери, че държавата ще изпълни поетия ангажимент към хотелиерите, настанявали украински бежанци. 

Министърът обясни, че от самото начало програмата е заложена с много проблеми и с методология, заради която отчетността е много трудна. Забавянето и несъответствието в сумите се дължи на обективни фактори като липса на данни в някои от регистрите и системите, погрешно въведени данни, грешна обработка. Заместник-министър Ирена Георгиева, която от самото начало ръководи процеса по администриране на хуманитарната програма в помощ на бежанците от Украйна, разясни огромния обем от работа, който е извършен от Министерството на туризма, за да се проверяват и сравняват ръчно данните, подадени от хотелиери, МВР и по други канали, от една страна, и наличните в Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), от друга. 

„Целта ни е да бъдем достатъчно прецизни, макар и с цената на известно закъснение, защото обработката на данни, част от които липсващи, е процес, който изисква време. Това е изключително важно да се направи, за да не създаваме излишни проблеми именно на хотелиерите, когато стигнем до момента да се одитират европейските средства, с които се разплащат програмите.“ Министерството на туризма се ангажира да направи всичко възможно като организация, за да се изплащат суми на хотелиерите всяка седмица или поне няколко пъти в месеца.

„В момента се изчистват безспорните суми и ще въведем регулярни плащания,“ каза министър Димитров. По думите му всяка една спорна сума ще бъде проверена индивидуално и от комисия. „Ангажираме се да предоставим детайлен отговор защо плащането е в съответния размер, а при нужда, то ще бъде коригирано. Държавата трябва да покаже, че е добър и надежден партньор,“ подчерта министър Илин Димитров.

В началото на ноември, когато се очаква плащанията да са приключили, в периода 1-10.11 ще могат да бъдат подавани жалби от всички, които смятат, че има разминаване в сумите, които очакват и които са получили по двете фази на хуманитарната програма.

На срещата беше подчертано още веднъж, че Министерството на туризма само администрира помощта, участва в обсъждането на мярката и очаква през следващата седмица на ниво Министерски съвет да бъде взето решение в какъв вид и докога помощта ще бъде продължена.

„Министерството на туризма настоява за удължаване на мярката и прилагането й в подходящ вариант, защото разбира колко е важно нейното значение за туристическия сектор и за работещите в него, но и ще се съобрази с решението на Министерския съвет и наличните средства в бюджета,“ заяви министър Димитров. Представителите на хотелиерите благодариха за ползотворния диалог и изразиха готовност да съдействат на Министерството на туризма за улесняването на процеса.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати