Анализи

Илин Димитров: Искаме засилено дуално обучение за подготовката на кадри в сферата на туризма

  15.09.2022 13:05  
Илин Димитров: Искаме засилено дуално обучение за подготовката на кадри в сферата на туризма

Би било добре да бъде засилено дуалното обучение в училищата, които подготвят кадри в сферата на туризма, каза днес във Варна служебният министър на туризма Илин Димитров. Той уточни, че в момента тези класове са около 10, а е хубаво да бъдат двойно и дори тройно повече, пише dariknews.bg

Кадрите, които подготвят професионалните гимназии, колежите и университетите у нас за туризма, се реализират много добре, допълни Димитров. Според него тези учебни заведения са гръбнакът на бранша, като през последните години взаимодействието между тях, бизнеса и неправителствения сектор се е засилило много. Добре е да се създадат програми, които удължават заетостта в туризма, да има например осигурени обучения преди или след сезона, каза още министърът. Според него с разработването на тези идеи е редно да се заеме следващото редовно правителство.

Във Варна днес министър Димитров откри новата учебна година в професионалната гимназия по туризъм. Той подари на учебното заведение икона на Св. Богородица и му връчи грамота за цялостен принос в подготовката на бъдещи професионалисти за туризма.

По-късно министърът се включи и в тържественото откриване на учебната година в Икономическия университет в града. Висшето заведение посреща академичната 2022/23 г. с нова хибридна облачна инфраструктура и иновативно сътрудничество с български университети. Новата хардуерна конфигурация от сървъри и мрежови компоненти на ИУ е годна за създаване на Big Data съдържание и изкуствен интелект. Тя включва и сървъри за видео обработка и системи за видео лекции и упражнения. Създадени са условия за електронно базиран учебен процес въз основа на споделянето на ресурси между университета и партньорите по проекта - Техническия университет – Варна, Висшето военноморско училище „Никола Й. Вапцаров“ и Шуменския университет. 

Освен споделената хибридна облачна инфраструктура, учебните заведения имат и споразумения за съвместно обучение на студенти. В рамките на проекта са създадени четири специалности, пилотният прием по които се реализира от тази учебна година.