Менистърът на туризма Илин Димитров се срещна с летищните оператори на София, Варна и Бургас, за да обсъди общи действия за промотирането на дестинация България. Той разговаря с изпълнителния директор на столичния летищен оператор „СОФ Кънект“ Хесус Кабайеро и Димитър Биков, ръководител на отдел „Маркетинг и бизнес развитие“ на летище София. В срещата, която протече в хибриден формат, се включи онлайн и Франк Кванте, глaвeн изпълнитeлeн диpeĸтop нa "Фpaпopт Tyин Cтap Eъpпopт Meниджмънт" AД, опepaтop нa Лeтищe Bapнa и Лeтищe Бypгac.
Предстои да бъде подписано тристранно споразумение за партньорство между летищните оператори и министерството, с помощта на което ще бъде излъчен един общ сигнал и ще бъде изграден единен образ на страната ни към останалия свят и пристигащите на международните ни летища туристи.
"Единственият начин да изградим правилното позициониране на България на световната карта е когато държавата работи активно с бизнеса и НПО сектора", каза министър Димитров. Всички обсъдиха идеята културни артефакти - реплики на български съкровища да посрещат пристигащите пътници. Акцентът трябва да попадне върху културния, приключенския и историческия туризъм във всички негови форми.
На летищата трябва да бъдат показвани клиповете на България, да има банери и рекламни билборди на летищата. Идеално място са за реклама - входната и изходната точка на страната, която общо посреща около 7 до 8 милиона пътници на година.
Илин Димитров ще поиска повече средства за реклама в бюджета за догодина. Ще напиша в детайли какво ще входирам като инициативи и средства, подчерта той.
Хесус Кабайеро и Франк Кванте увериха, че като летищни оператори с готовност ще се включат в промотирането на дестинация България и утвърждаването на единни послания, визуализации и бранд.