Анализи

Германската камара ще рекламира България срещу 146 000 лв.

   
Германската камара ще рекламира България срещу 146 000 лв.

Служебният министър на туризма Илин Димитров, президентът на Германо-Българската индустриално–търговска камара (ГБИТК) Тим Курт и главният управител на организацията д-р Митко Василев подписаха споразумение за стратегическо партньорство в областта на туризма. „Щастлив съм, че българската и германската държави сключват споразумение за стратегическо партньорство и това дава възможност за утвърждаването и по-широкото популяризиране на Бранд България. С подписването на този документ се подчертава важността на германския пазар за българския туризъм“, заяви Илин Димитров. Митко Василев, главен управител на камарата, беше категоричен, че потенциалът за сътрудничество на двете държави в областта на туризма е огромен и трябва да се развива. 

Споразумението е вследствие на обявена обществена поръчка още от предния министър на туризма Христо Проданов (БСП), която е на пряко договаряне с Германо-българската индустриално-търговска камара. Тя трябва да прави реклама на България в Германия за 146 000 лв. без ДДС, показва проверка на TravelNews в регистъра на търговете. За тази стойност камарата трябва да подготви и разпространи 4 прессъобщения в германски медии и да разпространи 2 доклада сред туристическия бранш в Германия. Тя е за провеждане на рекламна кампания за утвърждаване на страната ни като предпочитана туристическа дестинация за германски туристи и продължаване на кампанията по информиране на живеещите на територията на Германия потенциални туристи за възможността за здравна почивка в България вследствие на прекаран COVID-19. Срокът за изпълнение е до 3 месеца.

Споразумението продължава, надгражда и разширява подписания през 2021 г. от бившия служебен министър Стела Балтова документ, казаха от министерството. Подобни обществени поръчки на пряко договаряне обявяваше и подписваше с Германо-българската камара още бившият министър на туризма от ГЕРБ Николина Ангелкова.

Германо-българската индустриално-търговска камара трябва да разпространи едно прессъобщение в най-малко шест германски медии и да бъде отбелязано като топ новина за минимум един ден в Presseportal, пише в обществената поръчка. Съдържанието да бъде свързано с интервю с министъра на туризма за зона без КОВИД, свободен живот, текущи полети до Бургас, Варна и София. Второто прессъобщение трябва да бъде до минимум шест медии и да описва новите атракции по Черноморието за семейства и млади пътешественици, екстремни спортове, активен туризъм за млади хора. Третото прессъобщение да бъде за семейната почивка в България – специалната алтернатива. Четвъртото прессъобщение да представя виното и СПА пътуванията в България. Във всички статии трябва да бъде включена информация, че от 2019 г. България е добавена в списъка от държави на Германската национална асоциация на здравноосигурителните каси, в които се признава предоставянето на медицински амбулаторни усулги.

В допълнение камарата трябва да осъществи комуникация с туристическия бранш в Германия и да разпространи два доклада в бюлетините на водеща медийна платформа за лица, вземащи решения в областта на туризма. Докладът трябва да съдържа две теми с интервю с министъра на туризма и за новите атракции в България. Докладите трябва да се появят в бюлетина поне 10 пъти за 30 дни.

Обхватът на подписаното от Илин Димитров споразумение включва насърчаване на обмена на информация между български и германски туристически институции и компании. Документът предвижда съдействие от камарата при организиране на двустранни кръгли маси и други събития с конкретна тематична насоченост. ГБИТК, в чието управление 30% е участието на германската държава, ще оказва подкрепа на българското аташе по туризма към българското посолство в Берлин при срещи с туристическия бранш, пресконференции, организиране на информационни вечери за туризма. Освен това камарата може да бъде поканена да участва в търговски изложения на българското министерство на туризма в Германия, за да представи България като дестинация за четири сезона, казаха от туристическото ни ведомство.

Неправителствената организация може да съдейства за маркетинговите дейности и за стратегическото ориентиране на предлагането на здравни услуги, например с медицински асоциации, на медицински конгреси, за подготовката на публикации в немски здравни списания и други за популяризирането на здравните услуги в България. Допълнително ще бъде развито устойчивото сътрудничество между правителствените институции чрез съвместни двустранни пътувания на делегации, обясниха още от министерството.

Интересен момент е, че член на Управителния съвет на Германо-българската индустриално-търговска камара, е Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (BUBSPA), която беше близка до бившия министър на туризма от ГЕРБ Николина Ангелкова. Организацията отдавна се опитва да привлече германските туристи у нас с плащане по немските здравни каси, но засега няма успех. Хотелиерите от Велинград, Сандански, Хисаря и други курорти обаче казват, че цените на услугите по касите, са много ниски. Освен това в балнео и СПА курортите няма подготвени кадри с немски език.

Всъщност сдружението BUBSPA не представлява целия балнео и СПА бранш. В него членуват само представители на 28 хотела и СПА центрове. Това са предимно хотелиери, които са наследници на бившите мутри от 90-те години и бизнесмени с политически обвързаности.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати