Новини Транспорт

United Airlines има за цел да електрефицира самолетите си до 2030 г.

   
United Airlines има за цел да електрефицира самолетите си до 2030 г.

United Airlines се стреми да има електрически самолети, летящи по регионални маршрути до края на десетилетието, част от целта на компанията да намали напълно въглеродния си отпечатък до нетната нула до 2050 г. Тези захранвани с батерии самолети се разработват от шведската стартъп компания Heart Aerospace, от която United направи поръчка за 100 самолета през юли 2021 г. United също инвестира неразкрита сума в компанията чрез своя клон за рисково финансиране по време на сделката, съобщава CNBC.

United наложи голям натиск в различни форми на авиация с по-ниски емисии, като не само обяви планове за закупуване на електрически въздушни таксита и вертикални самолети, както и водородно-електрически двигатели, но също така инвестира в компаниите, които стоят зад процъфтяващите технологии.

„Не можем да продължим да развиваме и управляваме нашия бизнес по начина, по който го правим; наложително е да го променим и начинът, по който ще го променим, е чрез инвестиране в технологии“, каза Майк Лескинен, президент на United Airlines Ventures, в интервю като част от виртуалната конференция ESG Impact на CNBC в четвъртък.

„Съществуващата технология или ще ни накара да летим по-малко, което е неприемлива алтернатива, или ще продължи с въглероден отпечатък, което според нас е също толкова неприемливо“, каза Лескинен.

Heart Aerospace, която наскоро преработи първия си електрически самолет, който сега се нарича ES-30, планира самолетите да влязат в експлоатация през 2028 г., каза Андерс Форслунд, главен изпълнителен директор и основател на компанията. Самолетите с 30 пътници ще се задвижват от електрически двигатели с енергия, получена от батерии, което позволява на самолетите да имат напълно електрически пробег от 200 километра. Самолетите ще включват и резервен хибриден двигател, задвижван от устойчиво авиационно гориво, което му позволява да има разширен обхват до 400 километра при пълен полет.

Heart Aerospace, която също е приемала поръчки за покупка от Air Canada, Mesa Air Group и Icelandair, е получила инвестиции от Breakthrough Energy Ventures на Бил Гейтс и EQT Ventures. Лескинен каза, че тези кратки маршрути са първоначалната представа на United за това как ще се използва технологията, като международното летище Chicago O'Hare и международното летище Denver се разглеждат като ключови пазари за първата партида самолети.

„Първоначално искаме да летим по маршрути, които са 200 мили (~320 км) или по-малко“, каза той. „Но тъй като тази енергийна плътност се увеличава, същият този самолет ще има обхват от 250 – 300 мили ( (~400 – 480 километра), което ще ни даде много повече полезност тук, свързвайки нашите центрове“. Самолетите ще могат да се презареждат за по-малко от 30 минути, каза Форслунд, потенциално отваряйки отново регионални маршрути, които не се обслужват от модерни реактивни самолети.

United може потенциално да предложи тези по-кратки маршрути не само с по-голяма честота, но и на по-ниска цена, каза Лескинен. „Тъй като възприемаме електрически самолети, мисля, че цената за 30-местен самолет, 50-местен самолет с развитието на индустрията ще бъде по-ниска от тази на традиционните самолети“, каза той. За малките градове това означава, че те „ще получат или услуга, която не са имали преди, или висока по-честота на услугата“, добави той.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати