Новини Събития

България се рекламира на форум в Полша

   
България се рекламира на форум в Полша

Зам.-министърът на туризма Мариела Модева участва във Форум за промоция на туризма в град Радом, Полша. Тя предства България в дебат на тема „Лято, лято и след лятото – как да удължим туристическия сезон”. Министерство на туризма участва като "златен" партньор на събитието и присъстваше активно с рекламни клипове и материали. „Полша е стратегически важен партньор за България. От януари до август 2022 година сме регистрирали ръст от 53% в туристопотока от там в сравнение със същия период за 2021 година“, каза Модева. По данни на ЕСТИ от януари до септември 2022 година е отбелязан ръст от 40% на настаняваният на поляци в сравнение със същия период през 2021 година. Най- предпочитан от полските туристи е морският туризъм. 

Водещи дестинации за полски туристи в страната са община Несебър – над 115 хил. полски туриста, община Варна – над 50 хил., община Приморско - над 8500, Столична община – над 8 хил. и др. за период, обхващащ почти изцяло 9-те месеца на годината. Малко над 30% от полските туристи са на възраст между 30-44 години, около 20% са деца, около 22% са младежи, близо 19% са на възраст между 45-59 години, около 9% са на възраст над 60 г., показват данните. 

Най –предпочитани са местата за настаняване 4 звезди, в които са отседнали над 60% от полските туристи. По думите на Модева въпреки външните фактори като Ковид и войната в Украйна, дестинация България остава да бъде интересна и търсена дестинация за поляците. 

„Удължаването на туристическия сезон е изключително важно за страната ни. Това е единствения начин да задържим квалифицираните кадри в туризма. Една от основните цели на Министерството на туризма е да създадем целогодишен комбиниран туристически продукт, с който да се гордеем и да привличаме много нови български и чуждестранни туристи“, отбеляза зам.-министърът. В тази връзка предстои много работа в сферата на таргетирания маркетинг и реклама. Целта е да бъдат създадени точни и ясни съобщения, които да се разпространяват по най-подходящите комуникационни канали за постигане на максимален ефект и на полския пазар. Предстои да бъде създаден нов имидж на дестинация България, да се поработи върху нови ефективни стимули и помощи за сектора. 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати