Анализи Новини

Записванията на британци за ски ваканции у нас бележат ръст от 15%

   
Записванията на британци за ски ваканции у нас бележат ръст от 15%

Записванията на британците за ски ваканции в България през предстоящия зимен сезон бележат ръст от 15% спрямо миналата година. Това обяви за TravelNews Красимир Киряков, търговско аташе на страната ни в Лондон. Той е разговарял с туроператорите и авиокомпании, които отчитат сериозен интерес към България за ски почивки. Великобритания е най-големият пазар за зимните ни курорти Банско, Боровец и Пампорово. "Надяваме се високата инфлация, очакваната световна рецесия, нова Ковид вълна и войната в Украйна да бъдат овладяни, защото в противен случай ще се отразят на зимния сезон", каза Киряков. Според него от тези фактори ще зависят пътуванията през зимния сезон. 

„На база на миналия сезон, който беше феноменален, сега имаме почти 15% повече резервации“, коментира Александър Стоянов, изпълнителен директор на туроператора Balkan Holidays, който води най-много британски туристи у нас. Ако през ноември падне сняг ще доведе до още по-голям стимул за записвания, подчерта той. Стоянов се надява да няма негативни влияния от страна на нова Ковид вълна или засилването на войната в Украйна. Той е притеснен и от инфлацията в Европа, която също може да повлияе отрицателно и да отдръпне туристите. Първите чартъри от Великобритания за зимния сезон се очакват за Коледа, на 26 декември 2022 г. Групите ще посрещат Нова година у нас. Планирани са полети от Лондон, Манчестър, Нюкасъл, Бирмингам, Бристол, Ийст Мидландс и др. Чартърната програма ще продължи до края на март 2023 г. 

Другият голям туроператор - Crystal Ski Holidays (част от TUI UK), също стартира програмите си до България. Ръстове отчитат още от Iski Holidays, SNO ski holidays, Loveholidays и Penguin travel. По-малките туристически компании правят пакети с полети по редовните линии на Ryanair, Wizz Air, EasyJet, British Airways и „България Еър“. 

Големите чужди туроператори настояват за по-сериозна реклама на България във Великобритания и на други пазари като Германия, скандинавските страни и Централна Европа, заяви пред TravelNews Иван Грошев, председател на Асоциацията на инкаминг агенциите (AIA), в която влизат представителствата на световните гиганти в туризма. „Великобритания трябва да е на първо място по реклама за предстоящия зимен сезон, но в това министерство въобще не мислят и не обсъждат с бранша“, коментира наскоро Димитър Попов, управител на туроператора „Пенгуин травъл“, който води туристи от британския и скандинавския пазар. Според него съседните балкански страни трябва да са приоритет, но в списъка на министерството за реклама, липсват Дания, Швеция, Нидерландия и Ирландия, от където традиционно идват организирани групи. „Явно и министърът толкова разбира след като предлагат пазари без логика“, подчерта Попов. Пряко за рекламата на туризма отговаря зам.-министърът на туризма Мариела Модева, която няма опит нито в сектора, нито в маркетинга и рекламата. 

Великобритания е най-големият чуждестранен пазар за зимните ни курорти. От декември до април тази година в зимните ни курорти Банско, Боровец и Пампорово са пристигнали над 85 000 британци, което е повече дори от 2019/2020, преди пандемията, показват данните на Министерството на туризма. Те се завърнаха в тях след година и девет месеца отсъствие въобще от страната. Британците пропуснаха преди това два летни и един зимен сезон в България заради Ковид пандемията. 

През сезон 2018/2019 са пристигнали над 93 000 туристи, показват данните на Министерството на туризма. България през годините се е ползвала като най-достъпната дестинация за ски и сноуборд сред британците. Банско е най-популярният курорт сред тях. Обединеното Кралство е и третият най-важен пазар за летния туризъм след Румъния и Германия. През 2019 г. са дошли общо над 470 000 британци у нас. 

Мирослав Иванов 



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати