Събития

Виненият туризъм е важен за бранд България

   
Виненият туризъм е важен за бранд България

За Министерството на туризма е важен приоритет утвърждаването и развиването на специализираните видове туризъм, като културният и неговите подвидове, сред които на първо място е виненият. Тези цели са заложени в нашата стратегия за реклама на България като устойчива дестинация и разпознаваем бранд, каза зам.-министърът на туризма Мариела Модева по време на откриването на първото издание на международната професионална конференция "Международен ден на мавруда", която се провежда в София днес, информира БТА.

"Международният ден на мавруда е кауза, празник, хубава инициатива, припозната от целия винен бранш. Вярвам и се надявам, че той ще бъде и нещо повече – развитие в правилна насока и създаването на национален бранд "българско вино", каза Ивайло Катерски, председател на Българската асоциация на винените професионалисти (БАВП), които са организатори на събитието.

В приветствие от министъра на земеделието Явор Гечев, прочетено на форума, той заявява своето убеждение, че пред България има многобройни перспективи за развитие на винения туризъм.

"От нас зависи да запазим старите български сортове грозде така, както пазим националните си традиции и обичаи. Важно е да се създадат благоприятни възможности за разгръщане на потенциала на лозарството и винарството, което ще донесе добавена стойност за развитието на градските и селските райони в страната. Затова в Министерството на земеделието инициирахме проучване на нагласите на винопроизводителите за ревизиране на районите със защитено географско указание и защитено наименование за произход. Българските вина се отличават с регионални белези, които разкриват характерните местни вкусове и аромати", се казва още в приветствието.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати