Новини Събития

Пет компании искат да правят турове за чужди журналисти и инфлуенсъри у нас

   
Пет компании искат да правят турове за чужди журналисти и инфлуенсъри у нас
Предстои да се види кой ще води журналисти и инфлуенсъри, за да рекламират България
  Мирослав Иванов

Пет компании са подали оферти в Министерството на туризма по обществената поръчка за организиране и провеждане на тематични турове за чуждестранни журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, инфлуенсъри и експедиенти. Това показва справка на TravelNews в регистъра на търговете. Обществената поръчка е на стойност 720 000 лв. с ДДС, а крайният срок за кандидатстване беше 6 декември 2022 г.

Оферти са подадени от туроператора „Бългериън голф турс“ ООД, пиар агенцията „АПРА“ ООД, консорциума ДЗЗД "Алпин Туризъм 2023", „Хотелтв“ ООД и туроператора „Аргус травел интернешънъл“ ЕООД. Предстои преглеждане на документите от комисията и техническите предложения. Изпълнителят ще бъде определен по критерия най-ниска цена за доведен журналист или инфлуенсър. Договорът ще бъде за 1 година или до изчерпването на ресурса. Туроператорът „Бългериън голф турс“ ООД е специализиран в предлагането на голф туризъм. Собственост е на Борис и Христина Борисови, показва справка на TravelNews в Търговския регистър.

Пиар агенцията „АПРА“ ООД е собственост на Томислав Цолов и е част от групата APRA Porter Novelli, като има и туроператорски лиценз. Компанията изпълняваше поръчки за реклама на България при дългогодшния министър на туризма от партията Николина Ангелкова и в редица други министерства. Тя обслужваше още Българския спортен тотализатор.

В консорциума ДЗЗД "Алпин Туризъм 2023" влизат три фирми – „Приорити консултинг“ ЕООД (консултантска компания с опит в изготвянето на проекти, собственост на Асен Кръстев), пиар агенцията "ОТ-ДО Консулт" ЕООД на Олга Лозанова, (сестра на известния медиен експерт Георги Лозанов) и туроператора „Елфи турс“ ЕООД на Ваня Овчарова.

„Хотелтв“ ООД е туроператор, който оперира с марката собственик на New Wave Holidays. Компанията се управлява от Мартин Панов и се свързва с продуцента Никола (Нико) Тупарев, който е бил доскоро съдружник в нея, показва справка в регистъра.

Туроператорът „Аргус травел интернешънъл“ ЕООД е собственост на Николай Шопов. Компанията е сред най-големите играчи в обслужването на администрацията за покупка на самолетни билети.

Бъдещият изпълнител трябва да предложи организация, подготовка и изпращане на покани до чуждестранните журналисти, снимачни екипи, експедиенти и други участници от съответните пазари. Списъкът трябва да бъде одобрен от възложителя и да е с обосновка за избора на участниците, спрямо спецификата на тура, логистика, самолетни билети, хотелско настаняване, осигуряване на трансфери и вътрешен транспорт. Изпълнителят трябва да предложи програма на всеки тур, включваща цялостна организация на пътуванията, кои обекти ще бъдат посетени, маршрути и тематика, заложени минимум 3 броя атракции, анимации и дегустации, характерни за дадения регион. Туровете да бъдат между 3 и 7 дни.

Настаняването трябва да бъде в хотели 4 и 5 звезди, съобразени с маршрутите и близостта на туристическите обекти. Храненето в заведения с категория 2 или повече звезди – закуски, 3-степенно меню за обяд и вечеря, с включени напитки. Менюто следва да представя български и традиционни ястия и напитки. Гостите трябва да бъдат придружени от екскурзовод, притежаващ документ за правоспособност. Представител на Министерството на туризма също трябва да бъде предвиден в групите.

Изпълнителят трябва да осигури разрешения за достъп и заснемане на включените в тура обекти, както и заплащане на съответните такси, билети и др. Фирмата трябва предварително да подготви прескит с информация за туристическите обекти, които ще бъдат включени в зададения маршрут, представена по интересен начин на хартиен и електронен носител на съответния език за всеки представител на медиите и да бъде одобрен от възложителя. Допълнително да има медицински застраховки на пристигащите групи, застраховка и лиценз на превозното средство в страната, което да бъде оборудвано с климатик, телевизор и микрофон за предружаващия екскурзовод, безжичен интернет и напитки.

Изпълнителят трябва да предложи тематичен тур за представители на печатни и електронни медии, блогъри, влогъри и инфлуенсъри от целеви и перспективни пазари. Продължителност на тура да е 5-7 дни за 8 човека. Темите са културни забележителности, морски туризъм, зимен туризъм, занаяти и обичаи, гурме и вино, голф, СПА и уелнес, еко и приключенски туризъм. Следващият тематичен тур е за 6 човека снимачен екип при същите условия. Третият е за представители на туроператори и туристически агенти с продължителност 3-7 дни. Групата да е до 8 представители на бизнеса, като им бъдат организирани и бизнес срещи, посещения на места за настаняване и за провеждане на MICE събития – конференции, семинари, конгреси, фестивали, концерти и други.

До момента подобни дейности за водене на чужди журналисти в България нямаха ефект за рекламата на туризма. Причината беше, че нямаше ясни и прозрачни критерии, по които се избират чуждите журналисти и медиите, които представляват. Най-популярните чужди журналисти, инфлуенсъри и блогъри не са идвали в България. Много е важно да има контрол, отчет на публикациите и достигнатата публика, коментираха пред TravelNews от туристическия бранш. В противен случай просто ще бъдат изхарчени едни пари за екскурзии. От бранша обаче са категорични, че подобна дейност трябва да има, но да бъдат канени наистина популярни лица с много читатели и последователи.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати