Анализи Новини

Зимните курорти изпълват над 90% от капацитета си

   
Зимните курорти изпълват над 90% от капацитета си

Има увеличение на пътуванията, повече от предходни години. Пандемията накара хората да пътуват, каза Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма в "Денят започва" по БНТ.

Над 85% от леглата са продадени, като на някои планински дестинации, напр. Пампорово и Банско, процентите са 98. Докато в предишни години през декември пътуванията са били около 460 хил., те вече надхвърлят 520 хил. И цените са изключително разнообразни. Над 90 процента от капацитета на това, което е на пазара като продажба, е изчерпан, допълни още той. Изключителният ръст на туристи до голяма степен се дължли и на възстановените чартърните полети. Благодарение на тях идват пълни самолети с туристи от Израел и Великобритания. Съотношението цена:качество и това, че предлаганото е повече от очакванията, които имат, се предава от уста на уста и е най-голямата и най-добрата реклама за българските курорти.

„Всеки от тези туристи има поне две кредитни карти с по 15 000 евра в джоба си. Начинът, по който може да му вземете парите, си е ваша работа. Той може да изкара картата и да плати, но не е изключено и да не го направи. Какво ще му покажете си е ваша работа. Тези, които го умеят, го умеят“, добави той.

Като цяло се наблюдава увеличаване на пътуванията. В предишни години през декември те са били около 460 000 българи и това, че те вече Те вече надхвърлят 500 хиляди показва добра тенденция. Експертите очакват интересът да се задържи и през януари и февруари. Според Драганов най-силната част от зимният туристически сезон ще е след 15 януари. През февруари са големите ваканции в Европа. Пандемията отне на хората възможността да пътуват и сега много от тях гледат да компенсират с повече почивки, което е причината за тазгодишния успех. 

На въпроса какво е увеличението на цените на хотелите и ресторантите експертът отговори, че е около 16,5%. 

„Който прави бизнес в туризма, не разчита на държавна подкрепа. Иначе е загубен. Важно е да имате качествен продукт, да сте активни, иновативни и да работите, за да идват хората и да го използват“, добави той. „Балкантуристките кадри отдавна ги няма. Изцяло е обновен менажерския състав. Това са млади и енергични хора. Много от тях са учили в престижни училища по туризъм в чужбина. Други са много амбициозни. Тези иновации, които влязоха в хотелите, са това, което движи сега българският туризъм. Той е изключително съвременен“, уверява доцентът.  

„През зимата е много по-голяма инвестицията. През лятото купувате един бански, а сега трябват ски, дишащ екип, очила, уплътнения, за да не се натрошите, ако паднете, както и система, която да съобщава къде се намирате в случай на лавина. Екипировката струва няколко хиляди лева на турист“, заяви Румен Драганов. 



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати