Новини Транспорт

Как работи новата билетна система в столичния градски транспорт

   
Как работи новата билетна система в столичния градски транспорт

Нови правила за пътуване в столичния градски транспорт са в сила от началото на годината. Еднократният хартиен билет, талоните за 10 пътувания и картата за една линия вече не се продават. Посочените превозни документи, които вече са купени, ще важат до 1 март, съобщава БНТ.

Добре познатият от години хартиен билет вече е в историята. Единствената възможност за пътуване с такъв остава в метрото, както и ако си го купим срещу 2 лева от шофьора в наземния градски транспорт.

- Мисля, че е за добро за всички.

От вчера традиционният хартиен билет вече е заменен с електронен - 30+ и 60+. В рамките на пътуванията превозните средства ще могат да се сменят неограничено. Задължително обаче билетът трябва да се валидира във всяко едно от тях.

Банкова карта също позволява да се пътува в градския транспорт. Всеки, който я валидира на синьото устройство в превозните средства, става редовен пътник. След валидирането на билет 30+ повече от два пъти, тя става дневна карта на цена от 4 лева за цялата мрежа.

- Не всички хора ще се справят с тези маркирания на карти. Особено за идващите от провинцията за тях е проблем, убедена съм. Вече го видяхме.

От началото на годината отпаднаха и някои месечни карти. Вече няма електронна карта за 10 пътувания за метрото, а тези, които вече са заредени, могат да бъдат използвани до края на март.

Остават еднодневната карта за 4 лева, може да се използват и такива за 24 и за 72 часа. Целогодишната карта за всички линии струва 365 лева, като може да бъде платена разсрочено.

Валидацията на електронните карти става задължителна и ако не е направена ще бъдете глобени 3 лева, дори и да сте с карта.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати