Според проучването, въпреки инфлационния натиск и глобалните макроикономически предизвикателства се очаква възстановяване на туристическата индустрия през 2023 г.
„Има причина за предпазлив оптимизъм през 2023 г., тъй като международните пътувания продължават да се възраждат и туристите ясно изразяват желанието си да похарчат пари за пътвания по света“, каза Хю Ейткен, вицепрезидент в Skyscanner.
Показателно за тази тенденция е, че 41% от туристите ланират да похарчат повече за пътуване през 2023 г. в сравнение с 2022 г., а 82% планират да направят повече или същия брой пътувания в чужбина през 2023 г. в сравнение с 2022 г.
Проучването също така посочва, че от март 2022 г. обемът на резервациите за международни пътувания от Европа, Близкия изток и Африка е над нивата от 2019 г.
Докладът на Skyscanner вижда възраждането на мобилните телефони като устройство по подразбиране за планиране и резервиране на туристическите пътувания, като почти половината от анкетираните заявяват, че са сравнявали опции за полет или хотел (51%) и са провеждали проучване на дестинация (49%) чрез мобилно устройство, а 43% са посочили, че през него са резервирали и платили за полети или хотели.
Международните пътувания продължават да се възстановяват във всички региони. Туристите обаче показват предпочитания към дестинации на къси разстояния през 2023 г.
Instagram (40%) е най-влиятелната социална медийна платформа за вдъхновение при пътуване, а Facebook е на второ място с 33%.
Стартирал през 2003 г. като машина за търсене на полети, днес Skyscanner има глобална клиентела от повече от 100 милиона на месец, които използват неговото приложение или уебсайт, за да организират своето пътуване.