Новини Хотели

Потребителски индекс ще измерва качеството на хотелските услуги

   
Потребителски индекс ще измерва качеството на хотелските услуги

Нов потребителски индекс ще измерва качеството на хотелските услуги в България. Разработен по инициатива на Хотелския форум, при изчисляването на индекса HotScore™ (Hotel Score) основна тежест имат отзивите и оценките на гостите на хотелите, публикувани в повече от 200 онлайн платформи, сред които Booking, Tripadvisor, Holiday Check, Google и други. Други фактори, които също се отчитат, са категорията на хотела, броят на коментарите и оценките в различните платформи и др.    

През ноември и декември миналата година, в партньорство с международния лидер за оценка на онлайн репутацията на хотелите TrustYou, беше изчислен годишният HotScore™ на над 1500 хотела в България – всички, които отговарят на условието да имат 20 и повече стаи и категория три и повече звезди. Като резултат беше съставена класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria 2022, в която влизат 100-те хотела с най-висок HotScore™ в страната.

С фокус върху хотелите, които предлагат гостоприемство и добро преживяване за госта

Ежеседмично, в медии и социални мрежи могат да бъдат срещнати най-различни публикации за хотели, като много често обаче те са в негативна светлина – обикновено новините са за проблемни хотели, както и за ситуации, когато туристи са били заблуждавани или са получили разочароващо отношение от страна на местата за настаняване. Заради липсата на положителни публикации често могат да се срещнат обобщения за „лошото качество на хотелската услуга в България“.

В същото време, встрани от общественото внимание остава фактът, че дори след като браншът беше „обезкръвен“ от страна на кадри и оперативен капитал – по време на двете пандемични години, все пак останаха стотици хотели, които работят успешно, доволните им гости се връщат отново и отново, а нивото на услугата, която предлагат, е на световно ниво. Но понеже тези хотели не „произвеждат“ новини, а и мениджърите им са твърде заети всичко да върви добре, те рядко са обект на репортажи или интервюта.

Задачата на индекса HotScore™ е да разкрие реалната картина за качеството на хотелската услуга у нас и то благодарение на най-безпристрастното „жури“ – гостите на хотелите. По този начин в светлините на прожекторите ще попаднат тези хотели и хотелиери, които са постигнали и запазили най-високо ниво на услугата.

Класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria 2022

Целта на класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria е:

  • да се мотивират собствениците, мениджърите и екипите на участващите в класацията хотели да запазят и дори да надградят високото ниво, което вече са постигнали.
  • екипите на хотелите, които през тази година не попадат в класацията, да се мобилизират, така че да увеличат шансовете си за класиране през следващата година.  
  • когато избират хотели за почивка, наред с другите фактори, като цена на нощувката, големина на стаята и наличие на спа център, туристите да проверяват също какво е нивото на хотелските услуги в различните хотели – било чрез техния HotScore™, било чрез специалните стикери, които ще удостоверяват присъствието на хотела в класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria.

На 19 януари предстои участниците в класацията TOP 100 Best Hotels in Bulgaria 2022 да бъдат отличени на специална церемония във Военния клуб в София.



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати