Анализи

Поли Карастоянова: България може да посреща 20 млн. туристи

  17.01.2023 10:05  
Поли Карастоянова: България може да посреща 20 млн. туристи

Националният борд по туризъм днес официално заяви, че ще поиска с писмо до Румен Радев, Гълъб Донев, Александър Пулев, Илин Димитров и Атанас Пеканов, подобряване по плана за възстановяване и устойчивост и възможност сектор туризъм да намери своето специфично място с конкретен бюджет и параметри за проекти. Това обяви в коментар за обзорното предаване "Това е България" по Радио "Фокус" Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националният борд по туризъм.
Тя обясни, че това е необходимо, защото средствата по плана за възстановяване и устойчивост са били мобилизирани и отпуснати от ЕК с цел да бъдат подпомогнати най -тежко засегнатите сектори от Ковид - 19.
"Туризмът, без никакво съмнение, е сред първите 2 или 3 сектора, които бяха затворени с решение на правителството и следва да бъдат позиционирани като най- засегнати", обясни Карастоянова. По думите й факта, че туризмът не беше включен, в първоначалният му вид, в концепцията на този план, и в нито един от останалите етапи, през които той преминаваше, е абсолютно неразбиране за ролята и мястото на туризма в икономиката на страната.
Според изпълнителния директор на Националният борд по туризъм средствата от плана за възстановяване и устойчивост трябва да се насочат към инвестиции в публична държавна собственост. Трябва да се насочат към всичко, което е свързано с инфраструктура - пътища, магистрали и съответната необходима инфраструктура около забележителности.  
"Това означава инфраструктура за националните ни туристически курорти. Отвъд инвестициите на частните инвеститори в хотелските и туристически комплекси, всичко останало е общинска или публична държавна собственост, а тя изглежда по обсолютно непривлекателен начин към този момент ", разясни Карастоянова.
"Инфраструктурата, с която разполагаме, предполага потенциал на двойно нарастване. Ние можем с лекота да посрещаме 20 милиона туристи годишно. Това не може да стане с 15-те милиона лева за реклама, с които работи министерството", категорична бе Полина Карастоянова.