Анализи Новини

Пътуващите от САЩ стимулираха глобалното възстановяване на туризма през 2022 г.

   
Пътуващите от САЩ стимулираха глобалното възстановяване на туризма през 2022 г.

Основана през 2010 г., ForwardKeys през годините разработи изчерпателна база данни за резервации за въздушни пътувания, предлагаща подробна информация за профилите на пътниците на заинтересованите страни в туризма.

Според доклада на компанията пътниците от САЩ са били от съществено значение за възстановяването на регионалния туризъм дори през 2021 г. Тогава туризмът на Карибите постигна успех до голяма степен благодарение на американския пазар. През 2022 г. пътуващите в чужбина от САЩ са само с 19% по-малко отколкото през 2019 г., като те избират най-вече слънчеви и плажни дестинации в Карибите и Европа.

Пътуващите от САЩ стимулираха глобалното възстановяване на туризма през 2022 г.
 

Като цяло Европа изостана само със 17% от пълното възстановяване през 2022 г., което до голяма степен се дължи на премахването на забраната за пристигащи на Стария континент пътници от САЩ през ноември 2021 г., довело до нормализира на пътникопотока в двете посоки.

Освен това благоприятните обменни курсове на щатски долар – евро през миналата година, както и масовата привлекателност на европейската култура, история и природа за туристите от САЩ, стимулираха търсенето на пътувания до Европа.

Пътуващите от САЩ стимулираха глобалното възстановяване на туризма през 2022 г.
 

Пътуването на дълги разстояния до Европа беше особено популярно сред американците през летния сезон 2022 г. с предпочитание към средиземноморските слънчеви и плажни дестинации като Турция, Гърция, Португалия и Испания.

Данните на ForwardKeys обаче показват също нарастващ интерес към други видове почивки, като дестинации като Швейцария, Ирландия и Исландия също отчетоха ръст на пристигащи туристи от САЩ.

САЩ като изходящ пазар в момента е световната сила за възстановяване на туристическите пътувания, с голям брой пътници, които искат да изследват и да харчат трудно спечелените си пари за нови преживявания. Дестинации, които са зависели от тази аудитория в миналото, сега са изправени пред по-глобална конкуренция и не могат да разчитат на общ подход, докато дестинации, които зависят повече от пазари като Китай и Русия, трябва да пренасочат фокуса си към по-открита комуникация с жадната за пътуване американска публика.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати