Транспорт

Lyft доказа, че остава малкият брат на Uber с финансовите си прогнози

   
Lyft доказа, че остава малкият брат на Uber с финансовите си прогнози

Lyft Inc. обяви прогнозирана печалба за първото тримесечие на тази година, която изостава от оценките на анализаторите, тъй като операторът на услугата за споделена мобилност понижи цените на превозите, съобщава Ройтерс. Очакваният размер на приходите също не отговаря на прогнозите на Wall Street, което подчертава различния темп на възстановяване от пандемията на Lyft и основния ѝ конкурент – Uber Technologies.

Президентът на Lyft Джон Зимър заяви пред Ройтерс, че компанията планира малко по-ниски цени от най-високите при среднопиково търсене, което той нарече "по-малък Prime Time"*. Lyft имаше възможност да намали цените, защото пазарът беше силен, добави Зимър.

„Предвид здравословния пазар, който липсваше веднага след пандемията, за нас е важно да се възползваме от тази възможност“, изтъкна още той. След представянето на тримесечния отчет акциите на Lyft поевтиняха в четвъртък вечерта с около 24%, което изтри близо 2 млрд. долара от пазарната капитализация на оператора. В сряда (8 февруари) Uber обяви, че очаква да реализира печалба през първото тримесечие на годината между 600 и 700 млн. долара, което е значително над очакванията на анализаторите за печалба от малко над 593 млн. долара. Главният изпълнителен директор на компанията Дара Косровшахи заяви, че ръководството сега е фокусирано върху постигането на рентабилност на базата на общоприетите счетоводни принципи (GAAP). Инвеститорите и анализаторите следят внимателно двете компании и тяхното възстановяване след пандемията.

„Те очевидно изпитват затруднение“ в сравнение с Uber, изтъква Теджас Десаи, анализатор в Global X ETFs, визирайки Lyft. Конкурентът на Uber очаква приходи за първото тримесечие от около 975 млн. долара, което е под пазарните прогнози от 1,09 млрд. долара, става ясно от проучване на Refinitiv.

Очакваната от Lyft коригирана тримесечна печалба без лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) е между 5 и 15 млн. долара. Медианната оценка на анализаторите за този показател е 81,1 млн. долара. Главният финансов директор Илейн Пол посочи, че разочароващата прогноза се дължи на по-ниските цени и сезонността, включително на по-малко часове търсене в пиковия диапазон. Промените във времето за подновяване на застраховката при шофьорите също оказаха натиск върху финансовите резултати.

„Насоките бяха катастрофа и Lyft продължава да бъде малкият брат на Uber“, изтъква анализаторът на Wedbush Дан Айвс. По-силното присъствие на Lyft в Западното крайбрежие на САЩ, регион, който според анализаторите изостава от останалата част на страната по отношение на търсенето на транспорт след пандемията и където е налице недостиг на шофьори за услуги за споделено пътуване, може да забави възстановяването на компанията в сравнение с напредъка при Uber.

Според Зимър Западното крайбрежие „не се е възстановило напълно“, но все пак се наблюдава „съществено подобрение“. За четвъртото тримесечие Lyft отчете коригирана EBITDA от 126,7 млн. долара. Анализаторите очакваха печалбата да достигне 91,01 млн. долара. Броят на активните клиенти на услугата се е увеличил с 8,7% до 20,36 милиона през четвъртото тримесечие, което е над оценката на FactSet от 20,30 милиона, изтъква Lyft.

*Prime Time – част от тарифата на Lyft, която се прибавя към крайната обща цена, когато услугата е предоставена в пикови часове на търсене на превоз – търсенето изпреварва броя на шофьорите.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати