Анализи Новини

Китайските туристи се отдръпват от досегашните си топ дестинации

   
Китайските туристи се отдръпват от досегашните си топ дестинации

В проучване, проведено миналата година, китайските туристи казаха, че се интересуват най-много от посещения в Европа, Австралия, Канада, Япония и Южна Корея. Но в момента не посещават тези места... поне засега, пише CNBC.

Полетните ограничения, проблеми с визите и правилата за влизане, насочени само към тях, усложняват ситуацията за китайските граждани, които са готови да пътуват в чужбина. По време на ваканцията за Китайската нова година, която приключи в началото на февруари, китайските туристи са предпочели Югоизточна Азия, твърди китайският уебсайт за резервации Ctrip на Trip.com Group.

Туристическите резервации на китайски граждани извън континенталната част на страната са нараснали с 640% спрямо празничния период на миналата година, а Банкок, Сингапур, Куала Лумпур, Чианг Май, Манила и Бали са топ дестинациите, допълват данните на Ctrip.

Хотелските резервации в чужбина от пътуващи от континенталната част на Китай са нараснали четири пъти спрямо миналата година. И все пак едно място излиза на преден план – Банкок, където „хотелските резервации по празниците са се увеличили над 33 пъти“, казват от Ctrip.

Топ дестинация за туристически групи

Тайланд също е сред най-предпочитаните от китайските туристически групи засега, коментира Томас Лий, старши директор международни бизнес операции в Trip.com.

Първата туристическа група на Ctrip потегля на 7 февруари, а пътниците се насочват към Банкок и близкия крайбрежен град Патая.

Второто по популярност място за групови обиколки са Малдивите, а след тях – Египет, допълва той.

Китай поднови груповите пътувания, организирани от туристически агенции, на 6 февруари. Позволени са обиколки из 20 страни, включително такива в държави от Югоизточна Азия като Тайланд, Индонезия, Камбоджа, Филипините, Малайзия, Сингапур и Лаос, а в списъка попадат още Обединените арабски емирства, Южна Африка, Унгария, Куба и Русия.

Груповият туризъм в Япония, Южна Корея и Виетнам все още не е позволен.

Защо Тайланд е толкова популярен?

Една от основните причини китайските туристи да избират Тайланд е, защото им е лесно да влязат в страната, заяви вицепремиерът на Тайланд Анутин Чарнвиракул пред CNBC. „В крайна сметка успяхме да отворим страната си с минимум рестрикции“, посочи той.

По думите му Тайланд е опитал „всички възможни начини да се увери, че нашите китайски туристи, както и туристите от цял свят, ще могат да влязат в нашата страна, за да прекарат ваканцията си“.

Дните, след като Китай разхлаби мерките по границите си в началото на януари, Тайланд обяви, че всички пристигащи посетители трябва да бъдат ваксинирани, за да влязат на нейна територия.

Китайците не са единствените, които избират Тайланд за почивка.

Русия беше седмият по големина туристически пазар на Тайланд през 2019 г., но през ноември 2022 г. руските посетители са трети по брой пристигащи в страната, след тези от Малайзия и Индия, според Ройтерс. В края на 2022 г. всеки четвърти посетител на Пукет е бил руснак, коментира Ютасак Супасорн, който ръководи Туристическата администрация на Тайланд.

През 2022 г. опциите за туризъм на руснаците се свиха значително, когато много държави спряха полети от и до Русия в зората на руската инвазия в Украйна.  

Основни притеснения

„В момента основното притеснение за клиентите са проблемите с визите“, коментира Лий от Trip.com Group.

Китайските туристи не могат да получат визи за места като Южна Корея и Япония, след като и двете страни спряха да ги издават заради опасения за скорошните огнища на Covid-19 в Китай. Миналата седмица Южна Корея обяви, че ще възобнови издаването на визи на китайски туристи, предаде Ройтерс.

На други места китайските граждани трябва да чакат продължително за визи заради голямото търсене. Преди пандемията заявките за визи за влизане в Европейския съюз бяха обработвани за дни, но сега се чака до два месеца, показва уебсайтът SchengenVisaInfo.com.

Отвъд визите, китайските туристи са притеснени и да не се разболеят, допълва Лий.

Цената може да не е проблем

Нарастващите цени за пътешествията може да не са толкова голям проблем за някои китайски туристи.

Доклад, публикуван от Morgan Stanley на 7 февруари, показва нарастващо търсене на висок клас и луксозни хотели сред китайските потребители.

Интересът към луксозни хотели е скочил от 18% до 34% от 2022 до 2023 г., докато „споменаванията на бюджетни и среден клас хотели са спаднали навсякъде“, допълва докладът.

Повече туристи очакват основните им разходи да са за хотелско настаняване – от 17% през 2017 г. до 20% през 2023 г.

Пътешестващите са по-склонни да отворят портфейлите си, дори на места като Тайланд, който от години е популярен предимно сред по-бюджетно ориентираните туристи.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати