Европейският авиационен регулатор (EASA) отхвърли стремежа на авиоиндустрията да позволи на самолетите да бъдат с екипаж от само 1 пилот поне до 2030 г., но заяви, че обмисля да позволи ограничени операции с 1 пилот за части от полетите още през 2027 г.
Регулаторът оцени предложение от европейските производители на самолети Airbus SE и Dassault Aviation SA за самостоятелно пилотиране във фазата на линеен полет, което е по-малко изискващо от фазите на излитане и кацане, когато поне 2 пилоти все още трябва да са в пилотската кабина.
„Предложението включва такива ограничения като забрана на пилоти с медицински състояния или твърде малко часове опит да бъдат сами в пилотската кабина“ заяви Андреа Боярди, мениджър в Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA), пред Reuters, разкривайки неразкрити досега подробности .
Авиационната индустрия поиска пилотиране от един пилот, за да помогне за облекчаване на предизвикателния недостиг на пилоти в гражданската авиация, тъй като облекчаването на регулациите би позволило на пилотите да почиват по време на полети на дълги разстояния, без да има заместници на борда.