Анализи

Туристите не се влияят от растящите цени на пътуванията

   
Туристите не се влияят от растящите цени на пътуванията

Потребителите от двете страни на Атлантическия океан се огъват под тежестта на драстичните увеличения на цените на основните стоки. И въпреки това те все още харчат средства за луксозни ваканции, пише Bloomberg.

Много британци карат ски или посещават места по-слънчев климат тази седмица, тъй като започва традиционната междусрочна ваканция. Това е страхотно за пострадалата туристическа индустрия, но по-малко за местните магазини и ресторанти, които се конкурират за всеки похарчен паунд или долар.

Авиокомпании, хотели и туроператори бяха опустошени от пандемията, но след като рестрикциите бяха облекчени, търсенето и цените скочиха.

TUI, най-големият оператор на пакетни турове в света, заяви, че резервациите за лятото са с 20% повече спрямо миналата година, а резервациите през последните четири седмици са с 50% повече спрямо тези за 2022 г. и с 10% над нивата преди пандемията. Цените, с изключение на повторните резервации за 2022 г., са с 6% нагоре за лятото спрямо миналата година. Като цяло резервациите за летния сезон остават с 11 на сто зад тези от 2019 г., но все още има време да наваксат, докато цените са с 24% по-високи.

Добрите новини идват точно след оптимистичните прогнози на авиокомпаниите EasyJet и Ryanair Holdings. В понеделник летище Хийтроу обяви, че е имало най-натовареното начало на годината от 2020 г. насам.

Хотелите също се радват на успех. Hilton Worldwide Holdings и Marriott International наскоро отчетоха по-добри от очакваните резултати за четвъртото тримесечие. А резервациите за краткосрочни наеми в Европа между февруари и юли са с 24,4% повече от тези за същия период на 2022 г. и с 32,6% над тези за 2019 г. според AirDNA, която следи пазара.

Ранните успехи предвещават добър ключов летен сезон, когато туроператорите и авиокомпаниите генерират по-голямата част от печалбата си. По-високите цени на билетите и местата за настаняване означават, че компаниите могат да покрият своите нараснали разходи, включително за гориво и труд.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати