Хотели

Феста хотели подобрява обслужването с нови ИТ решения

   
Феста хотели подобрява обслужването с нови ИТ решения

Пандемията от COVID-19 се отрази пагубно на определени сектори от икономиката, като един от най-тежко засегнатите беше туризмът и респективно - бизнесът с настаняванията. Краят на локдауна даде на хотелиерския бранш глътка въздух, но той моментално се изправи пред друго предизвикателство - войната в Украйна. Специалистите обаче очакват тя да има краткотраен ефект и браншът да продължи възстановяването си със стабилни темпове. Фактът, че секторът върви нагоре, се вижда от проведено наскоро проучване на American Hotel & Lodging Association, според което през 2022 браншът е нараснал с 18% в сравнение с последната година преди пандемията - 2019.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: Внедряване на аll-in-one solution for hotel management във "Феста хотели" 
Възложител: "Феста хотели" АД

Изпълнител: НАВТЕХ ГРУП ЕООД

Дата на стартиране: 1.08.22 г.

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Категория: Внедрено в организация ИТ решение
За да помогнат на по-бързото си възстановяване, редица хотели реализираха проекти, целящи да изведат потребителското преживяване на своите гости на ново ниво. Такава е успешната история на хотелска верига "Феста хотели", които обединяват всички свои операции в едно решение за цялостно управление. То е разработено от Navtech Group, като се базира на софтуера LS Central for hotels на LS Retail и Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Повече от ERP, повече от PMS

Системата за цялостно управление на хотели и хотелски вериги, внедрена във "Феста хотели", включва ERP и PMS (система за управление на имоти), както и модули за управление на резервации, програми за лоялност, финансов модул и модул за управление на складови наличности. Съвместима е с международните счетоводни стандарти.

"Разработихме решението съвместно с Microsoft и LS Central, като всички специфични за туристическия чартърен бизнес функционалности са разработени от Navtech Group", разказва Димитър Илиев, управител на Navtech Group.
Решението е уникално по рода си, тъй като обхваща целия процес - от резервацията, през консолидираните финансови показатели, до освобождаването на стаята в хотела в реално време. Интегрирано е с най-популярните резервационни платформи като Synxis I SiteMinder. Програмата за лоялност позволява на служителите на хотела да осигурят на редовните си клиенти незабравимо преживяване, започващо от разпознаването им при регистрация на рецепцията и адекватни предложения според статуса им. Извършена е допълнителна интеграция с:

SALTO, водещ доставчик на електронни системи за контрол на достъпа, за да осигури повишено ниво на сигурност за гостите и персонала. Интеграцията позволява в реално време да се проследи достъпът до стаята, което гарантира на хотелите най-високо ниво на сигурност по всяко време;
Телефонна централа, чиито начисления влизат директно към сметката на госта;
Допълнителна интеграция с модул за платени телевизионни услуги, проверка на текуща сметка на госта от телевизора в стаята, подобрявайки цялостното им преживяване.

Друга важна характеристика на решението е модулът за експресно настаняване, който позволява на гостите да се настанят бързо и лесно, без да се налага да чакат на опашка. Това подобрява многократно тяхното преживяване.

Бюлетин "Digitalk e-Daily"

Ежедневният електронен бюлетин за технологии и бизнес "Digitalk e-Daily" събира най-интересните новини и анализи от Digitalk и ги предоставя на читателите в удобен вид на тяхната електронна поща.

Специално за хотелиерския бизнес е разработен модул за ценообразуване, позволяващ да се покрият всички възможни условия по договорите с туроператорите и чартърните компании. По този начин мениджърите виждат събрана на едно място информацията за всички източници на приходи, както и всички разходи. Част от all-in-one решението е включената POS система, която обобщава постъпленията от магазините, ресторантите и останалите обекти, с които хотелът разполага. Съществено преимущество на изцяло интегрираното решение е навременното предоставяне на отчети, което е изключително важно за хотелски вериги и холдингови структури.
"Самото решение предлага вътре в себе си Business Intelligence, базиран на Power BI, който дава възможност на мениджърите изключително бързо да взимат решения по критично важни за бизнеса точки. Цялостният софтуер е базиран на Microsoft технологии, интерфейсът е интуитивен и се спестява много време за обучение на нови хора", коментира Димитър Илиев. "Предимството в подобен тип бизнес е, че управленският екип може да получава бързи справки от различни отдели на хотелите. Това спестява много време, а знаем, че за взимането на важни решения е важно да има мигновен достъп до информация. Нашето решение предлага това дори в реално време", допълва той.

Първи в Европа, втори в света

Решението на Navtech Group е внедрено за първи път в Европа в хотел Festa Winter Palace в Боровец, а след това и в хотел Festa София. Това е и втората му реализация в света. Предстои внедряване в морските хотели на компанията VIA Pontica, FESTA Panorama, Pomorie Resort, а преди летния период ще бъде внедрено и във Dunav Plaza Ruse.

Целта на "Феста хотели" е да автоматизира целия процес на управление на всички хотели в групата и да има контрол на всички данни от един източник в реално време. Хотелската верига избира решение, което позволява да се улеснят процесите на регистрация, обслужване и освобождаване, да се намали стресът на персонала от въвеждането на нова непозната система посредством избора на Microsoft базирано решение с интуитивен и гъвкав интерфейс. "Като етапи внедряването протече в 5 фази: "Подготовка и планиране"; "Анализ и дизайн"; "Конфигурация и вътрешни тестове"; "Пускане в работна среда и обучение на служителите"; Go-Live - разказва Димитър Илиев. Благодарение на това, че платформата е изключително лесна за работа, обученията отнеха много кратко време." Той допълва, че непосредствено преди самото пускане, екипите на компанията са работили интензивно, за да настроят всички компютри и терминали, което да доведе до 360-градусовото преживяване на "Феста хотели".
По време на процеса на внедряване изникват няколко предизвикателства. "Предизвикателство беше остарялата счетоводна система, която се използваше преди внедряването на новото решение. В нея липсваха важни модули като този за управление на складовите наличности. Заедно с това новата система свърза ERP, PMS и складовата програма, с което се увеличи прозрачността и се намалиха човешките грешки", допълни Димитър Илиев.

360-градусова видимост

След приключване на проекта всички процеси в хотела са напълно автоматизирани, а ръководството на хотелска верига "Феста хотели" получава 360-градусова видимост. В резултат на това клиентите на веригата могат да се насладят на ново ниво на удовлетвореност.

"Разпускането е важна част от нашето благополучие, особено след натоварващ работен график. Прекарването на почивка в хотел на морето или в планината може да бъде прекрасен начин да се отпуснете и да се почувствате освежени. За да получите уникално усещане, вече може да изберете хотел с експресно настаняване, интерактивна стая и усещане за съвременна дигитализация", коментира Димитър Илиев. "Смятаме, че перспективата е изключително голяма, и виждаме огромен потенциал, който смятаме да развиваме в цял свят", допълва той.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати