Турагенции

Четири туроператора се борят да обслужват Софийската филхармония за 1 млн. лв.

   
Четири туроператора се борят да обслужват Софийската филхармония за 1 млн. лв.

Четири туроператора са подали оферти за осигуряване на самолетни билети, хотелско настаняване, събития и съпътстващи дейности и услуги при пътуванията за нуждите на Софийска филхармония. Това става ясно от регистъра на търговете, установи проверка на TravelNews. Компаниите са „Атлас травелс“ ЕООД, консорциумът „България Ер и Посока“ ДЗЗД, „Клио травел“ ООД и „Ситрип“ ООД. Офертите се оценяват само по критерия най-ниска предложена такса за обслужване при издаването на самолетен билет, която трябва да бъде положително число и да не е нула.

Първите три фирми са подали предложения, че ще обслужват Софийската филхармония срещу такса от 1 лев. Докато „Ситрип“ е дала цена от 1 стотинка. Все още обаче предложенията и документите на туроператорите не са разгледани от комисията, за да се види кои отговарят на условията. Юристи и представители на туристическия бранш отдавна настояват държавата и възложителите на обществени поръчки да започнат да залагат минимални критерии и цена по отношение на таксите за издаване на самолетни билети. Според тях не е реално туроператорите, които обслужват държавната администрация и институции, да печелят по 1 стотинка на самолетен билет. Реалните такси в сектора започват от 30 лв. нагоре. Това означава, че играчите поставят скрити такси и увеличават стойностите на самолетните билети. При една проверка това се оказва сериозно нарушение, което се прикрива и от самата държавна администрация и институции.

Предметът на обществената поръчка на Софийската филхармония е за осигуряване на самолетни билети и съпътстващи дейности и услуги за нуждите на институцията. Изпълнителят на настоящата обществена поръчка следва да предостави услуга, свързана с осигуряване на самолетни билети за превоз по въздух на пътници и багаж по редовни линии и/или по изключение с нискотарифни компании. При изпълнение на услугата, предмет на възлагане, изпълнителят трябва да има възможност да осигури при поискване от възложителя и следните съпътстващи услуги: медицински застраховки на пътуващите, съобразени с изискваните за всяка държава застрахователни покрития; хотелски резервации и настаняване; осигуряване на всякакъв наземен транспорт – наем на автомобили, трансфер от летище до местоназначение и обратно, организиране на делови мероприятия и съпътстващи дейности.

Избраният за изпълнител се задължава за времето на действие на договора за обществената поръчка, да промотира и популяризира всички културни събития на Софийска филхармония, като за целта декларира, че ще предлага във всички свои туристически пакети посещение на събитията на филхармонията/ респ. закупуване на билети за събитията на филхармонията.

При всички тези изисквания и условия, не е ясно защо „Софийската филхармония“ е заложила като критерий за цена само таксата за издаване на самолетен билет, коментираха юристи. Според тях условията в поръчката са компрометирани, защото трябва да има предложения за стойности и за другите услуги. Освен това е нелоялна търговска практика.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати