Новини Транспорт

Авиокомпаниите и летищата са отчаяни за служители

   
Авиокомпаниите и летищата са отчаяни за служители

Авиационната индустрия има недостиг на работна ръка, която надхвърля броя на липсите при пилотите. След възраждането на пътуванията след спада по време на пандемията от COVID-19, авиокомпаниите и летищата се опитаха агресивно да наемат, за да привлекат таланти.

Стачките на служителите в авиацията в части от Европа подчертаха трудните условия на труд в сектора, включително ниско заплащане и дълги смени, които често се изискват от работниците.

Във време, когато работниците в авиацията са много търсени и въпреки това се намират все по-трудно, работодателите в авиацията започват да предлагат необичайни предимства с надеждата да ги привлекат. Какво ще кажете за безплатен iPhone, кола или услуги за гледане на деца на място?

„Ако искате хората да работят с тези „луди“ смени, посред нощ, посред бял ден, трябва да можете да съобразите и семейния им живот“, казва Томас Ромиг, вицепрезидент на търговската група Airports Council International (ACI World).

В случая с Unifi, доставчик на авиационни услуги, който работи с Delta Air Lines, Alaska Airlines, JetBlue и други, предимствата идват под формата на безплатни iPhone и чисто нови автомобили. Текучеството на персонала на Unifi все още е по-високо, отколкото в годините преди пандемията, а разходите за наемане на нови работници са се увеличили с 60%. Компанията въвежда програми за стимулиране, за да задържи работниците си, като предлага смартфони и автомобили като награди.

Международното летище Phoenix Sky Harbor работи по изграждането на детски кътове за децата на служителите в рамките на летището.

„Програмата е предназначена да помогне за осигуряването на безопасни, качествени и достъпни грижи за деца, така че летищните работници да могат да се върнат на работа и да осигурят възможности за децата си в кварталите, където работят или живеят“, каза представител на Sky Harbor пред Fortune.

Освен това град Финикс е инвестирал 1 млн. долара за изграждане на детски център до летището.

Летищата в Лос Анджелис и Сан Франциско вече разполагат с детски градини. Летището в Сан Франциско също обмисля предоставянето на повече предимства под формата на субсидиран обществен транспорт и безплатни транспортни услуги

В авиацията странното работно време може да бъде допълнително усложнение за служителите със семейства. Така бонусите все повече се превръщат в съществена част от задържането на служителите на фона на променящата се динамика на работното място. Работодатели в различни индустрии се борят да внедрят уелнес, развитие на умения и други предимства, за да привлекат интереса на повече работници.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати