Анализи Турагенции

Туроператорите в културния туризъм искат специализирана реклама в Германия

  12.03.2023 13:37  
Туроператорите в културния туризъм искат специализирана реклама в Германия
Културният туризъм е най-потърпевш от войната в Украйна, стана ясно на ITB в Берлин
  Мирослав Иванов

Българските туроператори, които са специализирани в културния туризъм, ще настояват държавата в лицето на Министерството на туризма да предприеме мерки за реклама на сектора в Германия, а не само на черноморските курорти. Причината е в огромния отлив на германски туристи за обиколки на страната заради войната в Украйна, тъй като се страхуват от региона, съобщиха пред TravelNews представители на компаниите, които присъстваха на българския щанд на международното изложение ITB в Берлин. Министърът на туризма Илин Димитров обяви в Берлин, че ще правят реклама на България заедно с големите германски туроператори, които водят туристи по Българското Черноморие. Такава не е анонсирана за културния туризъм. Германският пазар е най-важен както за морските курорти, така и за вътрешността на страната, защото преди пандемията туристите от него най-много посещаваха исторически забележителности и паметници на културата. 

Според туроператорите културният туризъм се възстановява най-бавно и през тази година няма да надвиши 50% от нивата преди пандемията. „Отливът на германски туристи за обиколни турове на България е много голям“, заяви за TravelNews Венелин Попов, продуктов мениджър на World Synergy Travel Bulgaria. Според него дори има анулации на резервации за тази година. По думите му културният туризъм трудно ще се възстанови през 2023 г. и сега е моментът да бъде рекламиран и да се покаже, че страната ни е безопасна за посещения. 

„Германците се страхуват да идват в България и Румъния заради войната в Украйна и ни определят като близки страни до конфликта“, подчерта той. Освен това германските медии бълват много негативна информация за региона. Попов предлага да бъде засилена рекламата на културния ни туризъм на германския пазар, защото страната не е позната дестинация в това отношение. Управителят на „Рила травел“ Петя Дончева също не очаква да се възстановят групите за специализираните видове пътувания, които са с най-голяма добавена стойност.  

„Германците избягват България, а са най-големият ни пазар за културен, винен и еко туризъм“, каза Цветелина Цанкова, управител на Nvision Travel. Според нея страхът им от войната в Украйна е голям, а страната ни реално е безопасна дестинация. Просто трябва да се проведе кампания и да се покаже, че могат да идват тук без притеснения. 

Зам.-председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Даниела Стоева, която е и управител на туроператора „Тандем травел“, потвърди за проблема. Асоциацията и специализираните туроператори ще изпратят писмо с предложения за реклама на културния туризъм в Германия до министър Илин Димитров. „Ефектът на подобна реклама може да се усети още през тази година, но основно ще бъде за догодина, когато евентуално могат да се възстановят тези видове пътувания към България“, подчерта Стоева. 

Управителят на „Темпора Травъл“ Даниела Накова препоръча да се направи реклама на културния туризъм с нови иновативни методи, като се наблегне на преживяването и автентичността. Освен това да се акцентира и върху традициите и старите занаяти. „След пандемията германците търсят културни обекти и преживявания, а в това отношение България може много да предложи“, подчерта Накова. 

Мирослав Иванов 



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати