Анализи Хотели

Павел Панчак: Пловдив е скрит диамант на Балканите

   
Павел Панчак: Пловдив е скрит диамант на Балканите

Виждаме прогрес с всеки изминал месец, постигаме резултати и заетостта расте, но тя не е единственото нещо, към което се целим. The Emporium Plovdiv e бутиков петзвезден хотел и искаме да сме най-добрите на пазара, затова сме много фокусирани върху удовлетвореността на клиентите. Уникалното е, че се намираме в реновирана сграда, която е значима за Пловдив – универсален магазин Евмолпия от 80-те години, превърнат в един от най-луксозните хотели на Балканите. Това казва в интервю за TravelNews Павел Панчак, генерален мениджър на хотел The Emporium Plovdiv MGallery.

 Какви са първите резултати на новия хотел The Emporium Plovdiv MGallery? Каква е заетостта за първите 9 месеца?

  •  Знаете, че отварянето на нов хотел винаги е предизвикателство и обикновено трябва да изчакате за резултати и да вложите много усилия, за да ги постигнете. Засега мога да кажа, че още се развиваме и работим над бизнеса си с нашите отдели по маркетинг и продажби. Виждаме прогрес и всеки месец имаме по-добри резултати, което е много обещаващо както за нас, така и за целия град Пловдив. Заетостта расте, но тя не е единственото нещо, което искаме да постигнем и не е само тя мерна единица, с която гоним успеха си. Ние сме бутиков петзвезден хотел и искаме да сме най-добрите на пазара, затова сме много фокусирани върху удовлетвореността на клиентите. Измерваме и много други данни на база статистиката от първите 9 месеца и мога да кажа, че постоянно се усъвършенстваме.

Какви гости имате повече – българи или чужденци?

  • Разделени са почти по равно, което е много добре за нас, защото значи, че си вършим отлично работата. Имаме гости от много европейски страни, както и от Гърция, Турция, Обединеното кралство и Германия, но знаете, че Пловдив е много туристически град, така че имаме и много български гости.

Какви чужденци идват предимно?

  • Като страни най-големите ни пазари са Германия, Обединеното кралство и Турция, но имаме и сърби, поляци, румънци и гърци. Имаме и много бизнес клиенти, които имат срещи в града и трябва да отседнат за няколко дни.

Какъв е потенциалът на Пловдив като туристическа дестинация?

  • Мисля, че е огромен. Пловдив е скрит диамант на картата не само на България, а и на целите Балкани. Когато дойдете тук, можете наистина да откриете колко е красив градът. Това е вторият най-стар постоянно населен град в Европа и е бил важен римски център, което все още може да се види в него. В града има и много бизнес, много от компаниите имат офиси тук, което помага хората да комбинират туризма с бизнес пътуванията.

Какво трябва да се направи, за да стане Пловдив популярна дестинация в Европа? Трябва ли да има по-голяма реклама на града?

  • Сигурен съм, че по-агресивна кампания ще е полезна, но не мисля, че ще е достатъчно. Трябва да има официална политика за туризма, която да развие инфраструктурата, атракциите в града и забележителностите. Той трябва постоянно да се развива, за да привлича чуждестранните гости.

Ако имаше повече директни полети от други европейски градове, би ли помогнало това за ръста на туристите?

  • Да. Сигурен съм, че повече полети биха помогнали наистина. Засега това е една от слабостите на града според мен. Летището има лимитиран брой полети до Германия и Великобритания. Новата връзка с Истанбул помогна да доведем хора от Турция. По-голям брой полети би помогнал да бъдат привлечени повече хора, защото българите познават Пловдив, но чужденците не го знаят. Цялата видимост на града ще се увеличи, защото хората ще го забележат на картата, дори когато просто трябва да се прекачат по пътя си към друга дестинация. И все пак мисля, че трябва цялостен план за дългосрочно развитие, който да активира местната общност и да изгради нужната инфраструктура, за да привлече повече български и чуждестранни туристи.

Партнирате ли си с летището в Пловдив и местната власт, за да направите града по-популярна дестинация?

  • Разбира се. Опитваме се да си помагаме колкото можем, особено за изложения и панаири, за да увеличим видимостта на нашия хотел и на града като туристическа дестинация.

Вие идвате от Полша, където имате една от големите културни дестинации в Европа – Краков. Как можем да направим Пловдив популярен колкото Краков?

  • Това е много комплексен въпрос, но както казвате двата града си приличат. И в двата има много култура, има много забележителности, но са и добри стартови точки за екскурзии. Например тук можете да отидете до Пампорово, а имаме гости, които кацат в Пловдив и след това отиват до Бургас на екскурзия. Пловдив си прилича с Краков и по големия брой културни събития, но трябва да има рекламна кампания от общината. Например в Полша видях реклама на Пловдив като част от дестинация България, но мисля, че градът трябва да има отделна реклама. Това правеше Краков, като се рекламираше като отделна дестинация. Пловдив е място, което не може да се събере в 30-секундна реклама. Ако питате хората в Лондон дали познават Пловдив, отговорът ще е негативен.

Интервюто взе Мирослав Иванов

За Павел Панчак

Павел Панчак започва своята кариера в хотел Sofitel Warsaw Victoria като рецепционист и в период от 5 години преминава през различни оперативни нива, натрупва необходимия опит, за да заеме позицията Фронт Офис Мениджър. Едновременно с това става част от екипа, подготвящ откриването на Sofitel Frankfurt Opera. Между 2016 и 2021 година продължава кариерното си развитие в град Сопот (Полша) като работи за емблематичния хотел Sofitel Grand Sopot. Първоначално заема позицията Rooms Division Manager, след което става заместник - генерален мениджър на хотела.

През октомври 2020 година приема предизвикателството и става Генерален мениджър на The Emporium Plovdiv – MGallery за подготовката по откриването на хотела, за период от 9 месеца, след което се завръща отново в Sofitel Sopot на позицията заместник - генерален мениджър, като споделя с колегите за своя опит да работиш зад граница. Официалното му завръщане отново в The Emporium Plovdiv – MGallery е през декември 2021 година, където той е Генерален мениджър и до днес.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати