Събития

Използване на домашни любимци за продажба - етика и ефективност на животинските герои в рекламите

   
Използване на домашни любимци за продажба - етика и ефективност на животинските герои в рекламите

Живеем във времена, в които всякакъв вид реклами ни бомбардират по всички възможни телевизионни канали, сайтове за видео клипове и мобилни приложения. Някои от тях са доста дразнещи, особено когато прекъсват няколко пъти видеото, което се опитваме да гледаме. Част от тях са на различни онлайн казина, други пък рекламират известни заведения за бързо хранене. В следващите редове обаче ще разгледаме един конкретен вид реклами – тези с използвани в тях животни. Ще проучим и различни мнения по въпроса колко точно е етично да се използват домашни любимци с цел реклама. Но нека не губим повече време, а да пристъпим към конкретната информация. 

За или против използването на животни в рекламния бизнес

Доказано е, че ние като потребители изключително много се влияем от нашите емоционални реакции, които често водят до импулсивно и необмислено пазаруване. Нещо повече – някои проучвания са показали, че близо 95% от всички решения за покупки се случват подсъзнателно. В допълнение с това същите тези решения за покупки са направени на по-скоро емоционално ниво, отколкото на рационално такова. 

Всички сме виждали десетки реклами на различни продукти, в които основните действащи лица са именно животните. Много специалисти са доказали, че присъстващите животни или деца имат огромна въздействаща сила. Тя е особено осезаема и проявена при жените, а всички знаем, че точно те са водещата сила при пазаруване. 

Някои от познатите брандове пък дори си имат животно, което е перманентното им рекламно лице във всяка една кампания. Такива са мармотите на една марка шоколад, разхождащият се тигър на една газирана напитка, сивите котки, които рекламират сочна котешка храна, както и много други примери. Все по-често виждаме и домашни любимци, които проговарят с човешки глас в рекламите, което също доста грабва вниманието на гледащите. 

Защо съществува и недоволство от използването на домашни любимци в рекламите?

Живеем във времена, в които личната свобода и това да споделяш гледната си точка свободно са едни от най-важните неща. Затова и не е изненада, че има доста хора, които не са привърженици на рекламите с животни и го показват по всякакви начини. 

Едни от тях правят подписки за свободата на животните, други създават цели организации за защита на четириногите, а трети протестират активно на възлови места в големите градове. 

Да, животинските талисмани могат да увеличат популярността и разпознаваемостта на продуктите, но тяхното използване не рядко поражда морални и етични опасения. Повечето от тези опасения са свързани с въпроси относно това колко точно е хуманно третирането на животните, които се използват в рекламите. 

Именно заради това е от изключително значение за компаниите, които искат да използват домашни любимци в своите реклами първо да вземат предвид всички тези етични проблеми. Важно е да се разгледат всички потенциални рискове, за да може в крайна сметка рекламната кампания да е успешна. Освен всичко винаги може да се прибегне и до алтернативни методи за реклама, които по всевъзможни начини да щадят животните. 

Какво е важно да се проучи преди създаването на реклама с животни?

Истината е, че съществуват стотици брандове, които използват различни животни за да рекламират продуктите си. Въпреки това обаче, домашните любимци не гарантират успех и това е добре да се знае. Това е нож с две остриета, който при невнимание може да изиграе много лоша жега. Ето защо ще предложим и няколко съвета на тези, които обмислят включването на животни в своите рекламни кампании:

● Нужно да е се премисли добре как гледащите дадената реклама ще възприемат участието на животното и по какъв начин го свързват с определения бранд. Задължително условие е да се предвидят евентуалните и позитивни и негативни мнения. 

● Добра идея е и да се помисли по въпроса дали използването на компютърно анимирано животноняма да е по-подходящият вариант. По този начин ще се избегнат всички негативни мнения на защитаващите животните организации. 

● Би било уместно и да се обмислят добре всички възможни животни, които да са подходящи за определена реклама. Така например може би не е особено добра идея в рекламите да се използват животни от изчезващ вид. Това със сигурност ще нажежи страстите и много хора ще се обърнат срещу дадения бранд.

Ако успешно спазваме тези простички съвети, то успехът на нашия бранд ще е една идея по-лесен и с по-малко препятствия по пътя си. 

Заключение

Всеки сам за себе си може да реши какво е неговото мнение по въпроса около рекламите с домашни любимци. Ние лично силно вярваме, че живеем в цивилизовани времена и се полагат грижи за животните, които виждаме на малкия екран. Всички те изглеждат здрави, силни и определено си личи, че биват отглеждани и третирани с любов. Винаги ще име различни гледни точки по тази и много други теми, но в това няма нищо лошо. Живеем в шарен свят и всеки има правото свободно да споделя мнението си. А на нас не ни остава нищо друго освен да се любуваме на пухкавите домашни любимци, които всекидневно ни усмихват чрез рекламите, в които участват.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати