Световният гигант в генералните продажби на самолетни билети на авиокомпаниите и туристически дестинации – Aviareps Group (General Sales Agent - GSA), представи екзотични дестинации, които ще бъдат търсени през предстоящия зимен сезон. Това се случи по време на тяхното Travel Road Show, което пристигна и в България и се проведе в хотел „София Балкан Палас“ в столицата, на което присъстваха туроператори и туристически агенти от страната ни. Организатор на събитието у нас беше българската компания „Крис Еър“.
„Очаквам голямо търсене сред европейците към едни по-малко познати екзотични дестинации като Ямайка и Куба. Най-търсени ще бъдат още Мавриций, Сейшели и Малдиви“, обяви Атила Тотх, генерален мениджър на Aviareps за Унгария и Югоизточна Европа. Дубай и Шри Ланка също ще представляват интерес за пътувания. Според Тотх до всички тези дестинации ще има най-много полети и чартъри. Корпорацията работи чрез мрежа от 65 офиса в 58 страни.
Германската авиокомпания „Кондор“ (Condor) ще прави полети основно до същите топли страни. Тя представи възможностите си за връзки между България и Германия чрез полетите на „Луфтханза“ до Франкфурт и Мюнхен от София. През лятото оперира до САЩ и Канада. До Ямайка ще има директни полети от Франкфурт, на Swiss от Цюрих (част от „Луфтханза груп“) и на ITA Airways от Милано.
Най-голямо внимание беше отделено на Куба, която се очертава хит за предстоящия зимен сезон. Дестинацията беше представена от туристическия борд и от местната компания Cubarama, която е DMC. Епична колониална архитектура, страстни млади салса танцьори, стенописи на Че Гевара, плажове, покрити с бял ситен пясък, полюшващи се поля със захарна тръстика – отраженията на Куба са толкова смайващи, колкото и красиви. Това е един остров с уникално историческо наследство, плаващ сред море от нахлуваща глобализация.
Пътуването из Куба може да ви донесе всичко – от отпиването на моджитос в ол-инклузив хотела във Варадеро, до остъргването на прахта и излъскването на обувките ви извън Каса де ла Традициона в Сантияго. Може да заложите на хотелските вериги Blue Diamond Resorts (разполагаща с 10 хотела в Куба) и на Iberostar Cuba (с 2 хотела).
Презентацията на Ямайка дойде от туристическия борд. Това е островна държава и е част от Големите Антили, което респективно я прави част от Карибите. Тя е разположена в Карибско море на около 145 км южно от Куба и 190 км на запад от остров Испаньола, Хаити и Доминиканската република. На езика на местното население името на острова означава „земя на дърво и вода“ или „земя на изворите“. Ямайка има богата култура, която е оказала силно влияние и на света. Музикалните жанрове реге, ска, менто, рага и др.са възникнали на острова.
Ямайка също играе важна роля в развитието на пънк рока, през реге и ска. Реге повлиява и върху американската рап музика. Международно известният реге музикант Боб Марли е роден в Ямайка и е много уважаван там и по целия свят. В средата на острова е разположена планинската верига Блу Маунтинс, а около тях има тясна крайбрежна ивица.
Джоан Лами от Агенцията за насърчаване на туризма на Мавриций показа новостите на острова. Магдалена Ивановска, която е мениджър за Централна и Източна Европа на компанията Promotour Mauritius - DMC (Destination Management Company), разказа за най-добрите хотели, атракции, възможности за сватби, събития и различни активности на Мавриций.
В събитието участва голямата хотелска верига Bahia Principe Hotels & Resorts. Тя е собственост на Grupo Piñero, създадено през 1995 г. с откриването на първия си хотел в град Рио Сан Хуан на северното крайбрежие на Доминиканската република. Веригата показа своите 14 хотела в Доминикана, 4 в Мексико, 2 в Ямайка, 4 на Тенерифе (Канарските острови, Испания) и 3 на остров Майорка, Испания. Много българи ги предпочитат и са познати хотели на пътувалите до тези дестинации.
По време на презентацията, от хотелската верига RIU обявиха, че се насочват към Азия. Компанията вече има обекти в Дубай, Шри Ланка и Южен Китай. Голямата световна хотелска верига Marriott International също представи своите обекти по екзотичните дестинации. Тя залага на най-луксозните си брандове St. Regis и на Westin.
Мирослав Иванов