Министерството на вътрешните работи в Анкара припомни, че ограниченията на скоростта по магистралите в Турция са увеличени на 130 км/ч, а в други по-нови пътища до 140 км/ч. Този ход има за цел да намали времето за пътуване по модернизираните, разширени магистрали в страната и интензивността на трафика.
Ограничението на скоростта за магистралите Одрин-Истанбул, Истанбул-Анкара, Нигде-Мерсин-Шанлъурфа, Тарсус-Шанлъурфа, Чешме-Измир-Айдън беше повишено до 130 км/ч от сегашните 120 км/ч.
За по-новите пътища, сегашното ограничение на скоростта от 120 км/ч беше увеличена до 140 км/ч за участъци от околовръстната магистрала на Истанбул "Северна Мармара", превинаваща покрай летище Истанбул, заедно с магистралата водеща към новоизградения мост на Дарданелите при Чанаккале, както и до Гебзе-Измир, Менемен-Чандарлъ и Анкара-Нигде. Предвижда се стандартното ограничение на скоростта за бъдещите магистрали също ще бъде 140 км/ч. Превишаването на ограниченията на скоростта подлежи на сериозни глоби.
Въпреки че някои в социалните медии приветстваха решението, други изразиха загриженост, че то може да повиши риска от инциденти, разхода на гориво и съответните вредни емисии във въздуха. Пътнотранспортните произшествия са основна грижа в усилията на страната за пътна безопасност. Според официалните данни техният брой се е увеличил миналата година след затишие през първата година от пандемията от COVID-19, котато пътуванията бяха ограничени. Турция отчете повече от 1,1 милиона произшествия през 2021 г. и 5362 смъртни случая при тези произшествия. По-голямата част от произшествията обаче са настъпили в жилищни райони, а не в скоростни участъци от магистрали, пресичащи необитаеми райони. Освен това по-голямата част от произшествията произтичат от грешки на водачите, а не от пътните условия.
Турция подобри сериозно пътната си мрежа през последните две десетилетия, обновявайки стари, зле поддържани пътища и изграждайки големи магистрали.