Новини Събития

Медицинският туризъм във Варна ще се рекламира на немския пазар

  28.09.2021 11:27  
Медицинският туризъм във Варна ще се рекламира на немския пазар

България разполага с някои от най-добрите клиники в световен мащаб. Експертите споделят, че медицинският туризъм образува сериозна част от посещенията на държавата, а индустрията има много място за развитие. Само през 2021 над 5500 чужденци са избрали да посетят България с цел лечение. Мариян Николов от отдел продажби за немски пазар към водеща клиника за дентална медицина “Дентапрайм”, разказа в собствен панел в ТУРИЗЪМ ЕКСПО “Дестинация Варна” за приноса на медицинския туризъм и предизвикателствата, пред които се изправя. 

 

Николов описва засилена маркетинг кампания към немскоговорящите държави за туризъм, базиран върху медицински процедури. Мнозина избират да проведат своето лечение в България, но някои клиники вече организират изцяло пътуването на пациентите си. 

 

Клиника “Дентапрайм” се грижи за всичко - предлага не само лечение, а цялостен туристически пакет. Тя осигурява за клиента всичко от самолетните билети до хотелите и развлечения. Това всъщност е предпоставката посещението на пациентите да се характеризира като туризъм.

 

Николов споделя, че медицинският туризъм съставя “скрит” дял от целия сектор. Пациентите на “Дентапрайм” ще реализират 35 000 нощувки през тази година. Но повечето от тях избират да пътуват с партньор или дори с цялото си семейство и да съчетаят лечението си с почивка. Това прави реалната цифра от посещения, благодарение на медицински туризъм, много по-голяма. 

 

Характерна за медицинския туризъм е работата с малък брой хотели. По този начин хотелиерите могат да си направят сметката спрямо постоянния прилив на пациенти. Това осигурява и спокойствие за пациентите. Те могат да избират между хотели близо до клиниката, близо до морето или в центъра на града. “Някои предпочитат малки бутикови хотели, а други - градски тип. Трябва да можем да сме гъвкави и да намерим нещо подходящо за всеки. Трети пък избират да съчетаят с различни балнеологични услуги”, обясни Николов.

Освен лечение туристите получават пълен пакет от преживявания. Акцентът не е само върху денталното лечение, а и върху Варна. “Дентапрайм” организира специални преживявания за пациентите си, за да могат да се приберат не само в по-добро здраве, а и с много приятни впечатления от морската столица на България. 

Като предизвикателства Николов отчита липсата на интересни събития през студените месеци. Развивайки Варна като дестинация за 4 сезона, чужденците ще могат да се потопят по-дълбоко в българската култура. Николов призова туроператорите да организират повече програми и събития във Варна през есента и зимата, тъй като има интерес от немските туристи, но често няма достатъчно предложения. 

Според специалистите медицинският туризъм тепърва ше бележи успехи в България. Съчетанието на качествено лечение с приятен престой със сигурност е печеливша стратегия. Николов е категоричен, че българският медицински туризъм ще продължава да се развива в положителна посока. 

 

Йоана Шомова