Американската услуга за споделени пътувания Lyft Inc. отчете растеж на приходите за третото тримесечие от 73% на годишна база, подсилени от търсенето на споделени пътувания на фона на подобряването на условията към Covid-19. Компанията също по този начин прогнозира, че ще реализира облага преди налози , амортизации и други разноски за цялата година. Акциите на Lyft поскъпнаха с повече от 12% в следборсовата сесия.
Компанията отчете коригирана облага от 67,3 млн. $ , надминавайки оценките на Wall Street от 33 млн. $ и отбелязвайки втората коригирана облага на Lyft за тримесечие.
Съоснователят и президент на Lyft Джон Зимър съобщи , че пътуванията от и до летищата, които са се увеличили три пъти спрямо година по-рано, дружно с нарастването на пътуванията през уикендите и вечерта, са позитивен знак, че клиентите се връщат към навиците от преди пандемията. „ Чувстваме се ужасно във връзка с търсенето на шофьори “, сподели Зимър пред Bloomberg. „ А откогато станаха достъпни бустерни ваксини и ваксинациите за децата, се усещам оптимист “.Още по тематиката
Още по тематиката
По време на разговора с анализаторите във вторник ръководителите на Lyft прогнозираха доходи в диапазона между 930 млн. и 940 млн. $ за текущото тримесечие. Компанията също по този начин съобщи , че планира да плаща по-малко за стимули за шофьори през четвъртото тримесечие и че тенденциите за пътниците през текущото тримесечие изглеждат позитивни .
„ Очакваме да излезем от пандемията с по-висок марж на едно пътешестване , в сравнение с по време на пандемията “, сподели главният финансов управител на Lyft Брайън Робъртс.
Приходите са достигнали 864 млн. $ за трите месеца, приключили на 30 септември, се заявява в изказване на базираната в Сан Франциско компания във вторник. Това надмина прогнозите от анализаторите за 862 млн. $ по данни, събрани от Bloomberg.
Lyft отчете 18,9 милиона дейни консуматори , което е нарастване от 51% по отношение на същия срок на предходната година, само че по-малко от прогнозираните от анализаторите 19,3 милиона. Приходите на компанията на деен консуматор достигнаха рекордните 45,63 $ - нарастване , предизвикано от факта, че клиентите пътуват по-често. Цената на акциите на компанията се обезцени със 7,8% тази година до затварянето на сесията във вторник.
Макар че делта вариантът на ковид задържа повече хора на закрито и отвън услугите на Lyft през лятото, делът на ваксинираните против Covid-19 не престава да нараства в Съединени американски щати , а директивата на президента Джо Байдън накара повече частни работодатели да наложат ваксини или проби . Намаляването на броя на случаите в Съединени американски щати засили бизнеса на Lyft, който работи единствено в Северна Америка.
Но в миг , в който пътниците се завръщат, Lyft и неговият по-голям конкурент Uber Technologies Inc. се затрудняват да намерят задоволително шофьори. Lyft наля милиони долари в стимули и премии , с цел да примами шофьори, които се колебаят да се върнат на работа, от време на време тъй като имат обезщетения за безработица или здравословни казуси .
Акциите на Uber поскъпнаха с към 7% в следборсовата търговия.
Наличието на водачи се е увеличило с 45% през третото тримесечие по отношение на същия срок на предходната година. „ Отчитаме по какъв начин равнищата на съдържание на водачи се подобряват изобилно и предвиждаме по-малко динамично ценообразуване, защото стабилизираме баланса на пазара “, сподели Зимър.
Lyft работи над своята доходност , намалявайки разходите с вълна от съкращения и бюджетни свивания в разгара на пандемията и се съгласи да прехвърли своето поделение за технологиите за автономни автомобили на дъщерно сдружение на Toyota Motor Corp. през април, съкращавайки скъпите разноски за проучване на автономните коли .
Lyft отчете, че нетната ѝ загуба се е свила до 71,5 млн. $ , или загуба от 21 цента на акция, от загуба от 459,5 млн. $ , или 1,46 $ на акция, година по-рано.
През юли Lyft обяви, Тексас, до края на годината. Планът, който би бил най-голямото подобно търговско разпространяване на самоуправляващи се коли до момента , предвижда и последователно разширение от първоначалните местоположения за изпращане на 1000 превозни ресурси през следващите години. По време на разговора с анализаторите Зимър сподели , че Lyft ще продължи да развива и своите услуги за скутери, колела и автомобили чартърен , като в същото време инвестира в картографиране и други технологии.