Турагенции

Ню Йорк се подготвя за туристи

   
Ню Йорк се подготвя за туристи

Ню Йорк се готви да приеме туристи с отворени обятия след продължила 20 месеца връзка от далечно разстояние. Желаещите да посетят града обаче трябва да знаят, че цените ще бъдат по-високи, менютата по-ограничени, а тоалетната хартия може да не е толкова мека, колкото би им се искало.

Преди COVID-19 около 65 милиона туристи посещаваха града всяка година. Сега, след като САЩ вдигна забраната за посетители от чужбина, стига те да са ваксинирани, бизнесите в Ню Йорк се подготвят за „цунами“ от туристи тази зима. Зад кулисите обаче нещата са далеч от нормални.

"Има недостиг на всичко - от прибори за хранене, чинии, стъклени чаши, кутии за храна за вкъщи и хартиени продукти до тоалетна хартия," казва пред BBC Филип Масуд. Той е майстор-готвач и собственик на ливанския ресторант Ilili не Пето авеню.

При заведения с определен стандарт неща, като прибори за хранене от един и същи вид и конкретни спецификации на тоалетната хартия, са от значение, казва Масуд. "Шкурката не е ок", допълва той.

САЩ изпитва затруднения с веригите на доставките, рязко нарастващите цени и недостига на персонал, което пречи на ежедневната дейност на компаниите. "Сърцето на Ню Йорк бие силно и отчетливо," казва Масуд, който е сигурен, че туристите ще получат изживяванията, които очакват, но ако искат да се хранят на заведение, ще трябва със сигурност да си правят резервации предварително.

Ilili вече не работи на обяд. Много от служителите, които са работели в ресторанта, докато преследват кариера на Бродуей, са напуснали града и не са се завърнали. "Всички без изключения изпитват затруднения с намирането на персонал," казва Масуд.

На фона на растящите цени на храните, той казва, че няма избор, освен също да повиши цените. Ilili се адаптира към новите условия. Не всички обаче успяват да го направят. Точно както и в други градове по света, пандемията доведе до фалита на хотели, нощни клубове, ресторанти, барове и заведения за хранене. Сега обаче нови заведения започват да отварят, в това число и огромен нощен клуб близо до Таймс скуеър.

Всъщност, това е момент на преоткриване, който Ню Йорк приема с ентусиазъм, според Фред Диксън, който оглавява New York City & Co - организацията, отговаряща за рекламата на града.

Той посочва заведенията за хранене на открито, които запълват голяма част от улиците на града, осигурявайки вентилирани и по-безопасни места за хранене.

След като COVID-19 нанесе сериозни поражения на Ню Йорк в началото на пандемията, нюйоркчани остават предпазливи. Хората носят маски не само в градския транспорт и в магазините, но често и по улиците. Желаещите да посетят ресторанти и спортни събития на закрито, както и театри, трябва да са ваксинирани, като това правило важи и за туристите.

"Има и предизвикателства, но някои от тези иновации запазват оживеността на Ню Йорк," казва Диксън. Подготовката за посрещането на туристи обаче е по-трудна, отколкото преди, а те трябва да проявят известно търпение, посочва Уилсън Танг, който ръководи 100-годишното заведение Nom Wah Tea Parlor в китайския квартал на Ню Йорк.

Преди пандемията Чайнатаун привличаше множество туристи, но кварталът беше засегнат по-рано и по-сериозно от други райони благодарение отчасти от реториката за "китайския вирус" и последвалата ксенофобия. Сега има предизвикателства, който не могат да бъдат преодолени от днес за утре, казва Уилсън. "Може би ще се наложи да изчаквате по-дълго за обслужване, менютата може да не са пълни, а цените може да са по-високи, в сравнение с последния път, когато сте били тук," предупреждава той.

По-луксозните заведения също се сблъскват с някои предизвикателства. Ребека Хъбард, генерален мениджър на петзвездния хотел Lotte New York Palace, казва, че е "въодушевена" от вероятността за завръщащите се туристи, но не оставя нищо на случайността.

Хотелът е повече от запасен с всичко, което може да свърши, ако проблемите с веригите на доставки продължават. "Подготвяме се за най-лошото, като продължаваме да поддържаме високи наличности за всеки случай," казва Хъбард. "Шампоани, тоалетна хартия, спално бельо, хартиени продукти, стъклени чаши и всичко, което туристите обикновено използват в стаите."

Освен това хотелите трябва да разполагат и с маски. Това е едно от нещата, които са свършвали преди, а доставките им са податливи на забавяния, тъй като идват основно от Азия. Намирането на начини за справяне с предизвикателствата си има и своите предимства. Във винения бар Ardesia това се оказва скрита благословия.

Манди Осър разбира, че поръчка на бяло вино от Унгария е блокирана на пристанище в Германия, любима марка ирландско уиски няма да бъде налична отново до Коледа, а създадената от Джордж Клуни марка текила Casamigos не може да бъде намерена никъде. Затова тя е принудена да търси алтернативи. Сред новите й открития са "невероятна" нова текила и марка бърбън, произвеждана от компания в Тенеси. "За нас това отвори някои нови канали и ни накара да търсим вместо просто да поръчваме отново това, което сме поръчвали преди година, а COVID-19 ни научи, че не знаем какво се крие зад ъгъла."



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати