Турагенции

Туроператорите отчитат голям интерес към България на борсата в Лондон

   
Туроператорите отчитат голям интерес към България на борсата в Лондон

Българските туроператори са доволни от представянето и участието на България в една от най-големите туристически борси в света – WTM 2021 в Лондон, Великобритания. Тя се проведе за първи път присъствено след като миналата година отпадна заради избухването на пандемията. Компаниите отчитат много добър интерес към страната за зимния и летния сезон догодина, но записванията ще продължат да бъдат last minute и в зависимост от пандемичната обстановка.

„Всички се каним да правим програми за предстоящия зимен сезон, но партньорите ни следят ситуацията с ваксинацията и разпространението на коронавируса в България и засега записванията са в застой. Интерес определено има, но в момента основните продажби са за Австрия, Италия, Франция и Андора“, заяви за TravelNews Любомир Панковски, управител на „Аватар тур“. Той е оптимист и за лято 2022, тъй като запитванията са добри. Резервациите обаче ще бъдат в последния момент. Панковски определи щандът на България като много добър, просторен и функционален за сметка на наполовината посетители на изложението в Лондон. 

Интерес за предстоящия зимен сезон за ски и СПА туризъм има от различни пазари, но всичко ще зависи от условията за пътуване, коментира Даниела Стоева, управител на „Тандем травел“ и бивш зам.-министър на туризма от първото служебно правителство през тази година на Румен Радев. Основният интерес, но все пак това е нашето продуктово портфолио, е за пролет-лято-есен 2022 г. по отношение на културно-опознавателни турове с основен акцент местните и автентични преживявания. Радостно е, че вече има запитвания и за оперния туризъм, който е наш традиционен продукт и който за съжаление най-бавно ще се възстанови, обясни Стоева. 

Фактът, че най-важното световно туристическо изложение се проведе на живо носи много позитивно послание както към клиентите така и към туристическия сектор като цяло. В туризма личният, живият контакт, е изключително важен на всеки един етап от създаването на продукта до неговата консумация, подчерта Даниела Стоева. Според нея България имаше този път едно от най-добрите си участия като щанд и визия, разпознаваемост, но засъжаление само 6 компании и 1 община са представили българския туристически продукт. Показателното беше, че по-голямата част от фирмите бяха с насоченост към алтернативните и устойчиви форми на туризъм  - културен и природен. Отправихме ясно послание, че сме активни и напълно готови да посрещаме туристи от всички пазари. Това беше основната цел на участието. Но това е само първата стъпка, защото ако не предоставим сигурна среда, всички тези усилия ще се обезсмислят, обясни Даниела Стоева. 

Тя посочи две много ясни тенденции от проведените разговори с партньори. Има желание и готовност за пътуване от страна на клиентите, като вече са започнали записвания за 2022 г. Реалният резултат все още изцяло зависи от наличието и формата на ограниченията при пътуване, а това до голяма степен зависи и от нивото на ваксинация в страната.  

Димитър Попов, управител на „Пенгуин травъл“, отбеляза, че е доволен от участието на компанията му на туристическата борса в Лондон. Големите туроператори започват да обръщат внимание на България като дестинация за адвенчър (приключения). „Интересът от тях е огромен и искат оферти за пешеходен, велотуризъм, езда, културни обиколки на страната и други алтернативни форми“, посочи той. Според Попов големите туроператори се фокусират основно върху туризма в Европа и през 2022 г., защото пътуванията до далечни дестинации ще останат трудни и с ограничения. Неговите колеги от „Пенгуин травъл“, които са участвали на изложението, са останали доволни от щанда на България, визията и добрата разположеност. 

България се представи с национален щанд на 41-то издание на международното туристическо изложение World Travel Market в Лондон присъствено от 1 до 3 ноември 2021 г. и виртуално в периода 8-9 ноември. На националния щанд заедно с Министерство на туризма се представят общо осем съизложители – „Рила Травел“ ЕООД, „Уърлд Синерджи Травъл България“ ООД, „Аватар Тур“ ООД, „Тандем Травел“ ООД, „Пенгуин Травъл“ ЕООД, „Албена тур“ ЕАД, Столична община ОП "Туризъм" и Община Варна с рекламни материали. 

Проучване, направено от WTM 2021 за развитието на индустрията и по отношение на британския пазар, показва следните тенденции: 

- 26% от анкетираните мениджъри в туристическата индустрия смятат, че през 2022 г. ще достигнат нивата от 2019 г., 14% са още по-оптимистични, че ще се надхвърлят тези нива, но основният дял от 42% считат все пак, че няма да се достигнат 2019 г. 

- Всеки втори британец възнамерява да пътува с цел туризъм през 2022 г. поне два или повече пъти, а 70% ще осъществят поне едно пътуване. 43% смятат да похарчат повече пари за пътуване през 2022 г., отколкото са разходвали през 2019 г. 

Почти половината 43% от анкетираните ще изберат ваканция на плажа. Вторият най-популярен избор са градските почивки и културният туризъм - 31% от анкетираните. Приключенски ваканции - 16%, круизни пътувания - 15%, СПА и уелнес - 8% и ски - 7%. 

Мирослав Иванов 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати