Анализи

Добрият имидж на дестинация се гради от всички по веригата

   
Добрият имидж на дестинация се гради от всички по веригата

казва в интервю пред TravelNews Вихра Огнянова, управител на "Прим експо", която компания организира изложението "Ваканция и СПА експо 2022". Събитието ще се проведе от 24 до 25 февруари 2022 г. в "Интер Експо Център" в София. Огнянова е още управител на рекламната агенция "Прим дизайн" и е един от най-добрите графични дизайнери в България
 

Г-жо Огнянова, как съществуват организаторите на изложения без никаква помощ в последните 2 години?

- Ако трябва да съществуват само с организация на изложения – почти не е възможно. За нас тези две години бяха огромно предизвикателство, най-вече заради ограниченията, забрана за провеждане на събития, но и заради липсата на предвидимост. Едно голямо събитие не се случва от днес за утре, обикновено се подготвя между 3 и 6 месеца предварително. Разбирате, че бързите промени в изискванията са фатални в този бизнес.  

По някоя програма успяхте ли да кандидатствате и да получите държавна помощ?

- За съжаление не, но нашата работа не се ограничава само до организацията на изложения. Ние сме преди всичко дизайнери и през последните почти две години това беше основната ни дейност. Всеки тежък период има и своите положителни страни. Този период за нас се оказа посветен на новите брандове. Времето, което много предприемчиви хора имаха, за да осмислят своите планове, да очертаят стратегията си за бъдещето. Това дава обещаващи плодове. Имахме удоволствието да работим по идентичността на няколко нови марки, които стъпват на пазара с нашето активно участие и започват своя, надяваме се, много успешен път.

Как върви организацията на изложението "Ваканция и СПА Експо", което не се е провело на живо почти две години?

- Обстановката е доста динамична, трудно е да се предвидят всички проблеми. След дълги месеци на ограничения, виртуални събития, умората от престоя в дигитални пространства, обуславя завръщането на събитията лице в лицеРаботим в тясно сътрудничество с "Интер Експо Център", за да създадем най-добрите условия за планиране за безопасно участиеЗалагаме на много сериозна съпътстваща програма. Това е едно от условията за успешно събитие – форум за професионални разговори за перспективите пред бранша, за споделяне на опит, идеи и решения за развитие след опустошителните последици от пандемията. Кои са новите технологии, които ще окажат влияние върху туристическата индустрия, предизвикателства и възможности пред конгресния туризъм, предимствата, които потребителите получават, когато работят с туроператори или туристически агенти, потенциала на културния туризъм и разбира се, проблемите на бранша с кадрите са само част от темите, които ще се разискват.

От кои страни се включват в събитието?

- В изложението участие са заявили професионални организации, сдружения, дестинации и фирми най-вече от България, имаме силно участие от Гърция, както и от ВеликобританияИспания, Перу, Турция, Финландия и дрРазбира се, броят участници ще бъде далеч от нивата през 2020 г. – последното издание преди пандемията, което е неизбежно в сектор така тежко засегнат от кризата, но бизнесът има нужда от срещите на живо и смятаме за успех самото присъствено провеждане на изложениетокато първа стъпка към възстановяването на комуникацията с партньори и клиенти. Очаквано фокусът е върху технологиите – и като тема в програмата, и като участие. Голяма част от новите участници са именно технологични компании, специализирани в сектора на туризма.

Трябва ли да има ново лого и визия на България. Какви трябва да бъдат?

- Темата за националната реклама е дълга, но на този етап, колкото и странно да звучи това казано точно от мен, не логото е проблем. Позиционирането на Бранд България, не е функция само от усилията на Министерство на туризма, то зависи от цялостната политика в държавата, от инфраструктура и достъпност, от състоянието на обекти и атракции, нивото на туристическите услуги, достатъчната информация и комуникация, и т.н. И най-креативната и прекрасна реклама не може да направи туристическия продукт повече от това, което е. Хубаво е да си даваме сметка за всички фактори, от които зависи имиджа на България. Добрият имидж на дестинация се гради от всички по веригата, когато осъзнаем, че всеки един е посланик на бранда със своето поведение, качество на работа, дори с усмивката, с която посрещаме гостите. След огромните загуби в туристическата индустрия всяка държава, която успее да излезе от клишето и предложи атрактивен продукт, ще има предимство. Заради пандемията голяма част от света мечтае за следващото си пътуване повече от всякога и всички имаме нужда от малко спокойствие, свобода на движение и положителни емоции.

 

Интервюто взе Мирослав Иванов 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати